رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به تداوم تلاش‌ و پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری و سرطان این نهاد، از دیدار و گفت و گو با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همین راستا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی استان فارس با اشاره به دیدار مسئولان جهاددانشگاهی فارس با دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رئیس مجمع خیرین تامین سلامت کشور گفت: در این دیدار، اقدامات انجام شده از سوی جهاددانشگاهی در حوزه‌های بهداشتی و درمانی تشریح شد.

او با بیان اینکه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از اقدامات تشریح شده استقبال کرد گفت: در این دیدار، روند برنامه‌ریزی و اجرای طرح ایجاد مراکز درمان ناباروری و سرطان جهاددانشگاهی فارس در شیراز، کاملا تشریح شد.

بابایی گفت: در دیدار با دکتر شهریاری، به پیشرفت ۸۰ درصدی در ایجاد بسترهای فیزیکی تاسیس مراکز یاد شده اشاره و تاکید شد که کل اعتبارات مورد نیاز تاکنون از محل درآمدهای اختصاصی جهاددانشگاهی تامین شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس گفت: درخواست ما از رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، همراهی در تامین اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز این مراکز از راه‌های مختلف خصوصا همراهی خیرین عرصه سلامت بود.

بابایی یادآور شد که رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و رئیس مجمع خیرین سلامت کشور، از فعال شدن مراکز درمان ناباروری و سرطان جهاددانشگاهی در شیراز استقبال کرد.

بابایی همچنین گفت: با توجه به اینکه شهر شیراز یکی از مهمترین قطبهای درمانی در کشور و حتی منطقه محسوب می‌شود، ایجاد مراکز تخصصی نظیر درمان ناباروری و سرطان، در این مسیر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بابایی بیان کرد: در حالیکه بسیاری از بیماران سراسر ایران و حتی کشورهای منطقه برای دریافت خدمات تخصصی در زمینه‌های پیوند اعضا، قلب، جراحی‌های زیبایی و ... به شیراز سفر می‌کنند، به لحاظ مراکز تخصصی ناباروری و سرطان، همچنان نیازمند ادامه روند توسعه‌ای هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس اظهار کرد: با راه اندازی مراکز تخصصی درمان ناباروری و سرطان جهاددانشگاهی در شیراز، قطعا علاوه بر ایجاد امکانی برای ارائه خدمات به بیماران فارس و استان‌های جنوبی کشور، بستری مناسب برای جذب گردشگران حوزه درمان و سلامت از کشورهای منطقه هم فراهم خواهد شد.

بابایی تاکید کرد که جهاددانشگاهی در کشور از تجربه، تخصص و توانمندی مناسبی در حوزه خدمات درمان ناباروری و سرطان برخوردار است که با تاسیس این مراکز در شیراز، امکان بهره‌گیری از ظرفیت کشوری هم فراهم خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس یادآور شد که دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد سفر به شیراز و بازدید از مراکز و ظرفیت‌های درمانی آن نهاد را پذیرفته و امید است که بعد از این شاهد تسریع در افتتاح مراکز درمان ناباروری و سرطان در شیراز باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.