مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: نزدیک به ۸۹ درصد از روستاهای استان زنجان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرائی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: با افتتاح پروژه‌های هفته دولت در بخش اینترنت روستایی، نزدیک به ۸۹ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

او ادامه داد:اگرچه توسعه اینترنت روستایی در سالهای اخیر، پیشرفت قابل توجهی داشته است اما به این میزان بسنده نمی‌کنیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سایر روستاهای بالای ۲۰ خانوار محروم از اینترنت هم از این نعمت بهره مند شوند.

او با بیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار دیگر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده اند، افزود: در حال حاضر بیش از ۶۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار  استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند و پوشش اینترنت روستایی به ۸۹درصد رسیده است.

سرائی با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات توسط اپراتورهای مختلف انجام می‌شود افزود: اپراتور "همراه اول" از اسفند سال ۹۹ تاکنون علاوه بر اینکه ۲۶ روستا با هفت هزارو ۱۰۴ خانوار را به اینترنت پرسرعت متصل کرده است، در پنج نقطه از شهرهای زنجان و ابهر هم توسعه ارتباطات شهری انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: : در کنار توسعه ارتباطات سیار، شرکت مخابرات ایران و مدیریت مخابرات استان زنجان نیز توسعه ارتباطات ثابت در هفت نقطه شهری  را داشت که با اعتبار ۸۶ میلیارد تومان افتتاح می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.