شفیعی گفت:باید سریعا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قبل از آغاز فصل سرما قطع شود و زمستان آرامتری را بگذرانیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا به گزارشی از روند شیوع بیماری در استان پرداخت و از سرعتگیری واکسیناسیون طی روز‌های آینده با ورود محموله جدید واکسن به استان خبر داد و گفت: ۳۴۷ هزار نفر در استان دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و بیش از این میزان هم نوبت اول واکسن را تزریق کرده‌اند.

او به شدت موج پنجم بیماری و درگیری ۱۰۰ درصدی تخت‌های بیمارستانی در نظر گرفته شده برای بیماران کووید۱۹ اشاره کرد و گفت: ۸۷ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان واکسینه شده اند و این امر به کاهش موارد ابتلا و فوت ناشی کرونا در این گروه سنی کمک زیادی کرده است.

شفیعی از کاهش میانگین سنی موارد بستری در استان به ۴۶ تا ۵۰ سال اشاره داشت و تاکید کرد: به رغم اینکه هیچ کدام از واکسن‌ها ایمنی ۱۰۰ درصدی را ایجاد نمی‌کنند، اما تزریق واکسن در کاهش موارد بستری و مرگ و میر کرونا موثر بوده است.

او تصریح کرد: باید سریعا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قبل از آغاز فصل سرما قطع شود و زمستان آرامتری را نسبت به قبل بگذرانیم.

 بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به هجمه‌هایی که بعضا نسبت به واکسیناسیون ایجاد می‌شود، گفت: به زبان علمی و تخصصی مباحث مرتبط با بیماری و واکسیناسیون باید به صورت مستمر و دقیق گفته شوند که مردم به سمت مباحث بعضا کذب در فضا‌های مجازی نروند.

او بیان داشت: کمیسیون دانش‌آموزی و دانشجویی زیر نظر شورای تامین استان برگزار می‌گردد و فضا‌های آموزشی ملزم می‌شوند که آمادگی کامل برای بازگشایی داشته باشند.

بصیری به نامه دستیار ارتباطات ریاست جمهوری در رابطه با شورای اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: براساس اهداف تعیین شده سیاست‌ها و وظایفی برای دستگاه‌ها در حوزه واکسیناسیون و مسائل معیشتی و اقتصادی عنوان شده است.

او گفت: شفافیت در اطلاعات‌رسانی، دقت در بیانات و تناقص نگفتن در این حوزه‌ها مورد تاکید است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار