در پیک پنجم کرونا مرگ و میر در استان مرکزی پایین تر از میانگین کشوری بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان مرگ و میر در پیک پنجم کرونا در استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین تر بوده و یکی از دلایل آن واکسیناسیون خوب گروه های هدف بود.

جمالیان افزود: پس از گذشت ۳ هفته از تزریق دُز دوم، واکسیناسیون تکمیل می شود که در استان تنها ۳ مورد فوتی پس از تزریق واکسن، آن هم به دلیل کهولت سن، گزارش شده است.

او ادامه داد : بر اساس تحقیقات انجام شده تزریق هر دو دُز واکسن نقش بسیار چشمگیری در کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت : از ابتدای شیوع کرونا،گاهی شایعاتی در فضای مجازی انتشار پیدا می کند و حرف و حدیث هایی در خصوص اثرات واکسن گفته می شود اما از مردم می خواهیم اطلاعات خود را در این زمینه از منابع موثق دریافت و هرگز به شایعات توجهی نکنند.

سید محمد جمالیان  افزود: در حال حاضر کلیه مجامع علمی اذعان می کنند که تنها راه مدیریت و کنترل شرایط، واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل ها است.

او در پایان با اشاره به مراحل سخت تایید تزریق واکسن ها بیان کرد : برای اینکه این واکسن ها به مرحله تزریق برسند، مراحل زیادی از جمله تاییدیه سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو و غیره را طی می کنند، پس جای نگرانی نیست و بهترین واکسن اولین واکسن در دسترس است و مردم می توانند با خیالی آسوده واکسن های خود را دریافت کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.