شهروند انگلیسی عضو داعش که متهم به سر بریدن شماری از شهروندان آمریکایی بود در دادگاه ویرجینیا محاکمه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، الکساندر کوتی متولد لندن یکی از اعضای داعش است که قبل از انتقال به آمریکا برای محاکمه در عراق به جرم فعالیت‌های تروریستی دستگیر شده بود. کوتی که به بیتل داعش معروف بود، هم اینک با اتهامات گسترده ای در آمریکا مواجه شده است.

بر این اساس، کوتی در جلسه دادگاه که در ویرجینیای آمریکا برگزار شد به قتل روزنامه نگاران آمریکایی از جمله جیمز فولی و استیون ساتلوف و دو عضو از نیرو‌های امدادی این کشور به نام‌های کایلا مولر و پیتر کاسیگ اعتراف کرد.

این اتهامات در دادگاه آمریکا منجر به اجرای حکم اعدام می‌شود، ولی مقامات قضایی آمریکا و انگلیس در نظر دارند حکم حبس ابد را برای این عضو داعش اجرا کنند.

یکی از مقامات قضایی آمریکا در این رابطه گفت: کوتی بعد از گذراندن ۱۵ سال زندان در آمریکا می‌تواند برای ادامه حکم خود به انگلیس منتقل شود.

این عضو داعش بر اساس فیلم‌های ویدئویی که از وی منتشر شده است متهم به سربریدن گروگان‌های آمریکایی و تحمیل شکنجه‌های سخت از جمله شوک الکتریکی و ضرب و شتم‌های شدید است. انگلیس اعلام کرده است به دنبال این اتهامات، شهروندی کوتی از جانب این کشور لغو خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار