معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد بعید است داعش در شرایط کنونی سلاح خود را زمین بگذارد و تهدید تروریستی در افغانستان همچنان وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ایگور مرگولوف»، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در مصاحبه‌ای اعلام کرد تهدید تروریستی در افغانستان همچنان وجود دارد و عملیات تروریستی داعش در فرودگاه کابل عاملی مهم در برهم خوردن شرایط افغانستان است.

او در ادامه افزود: بعید است داعش در شرایط کنونی سلاح خود را زمین بگذارد و از ایده ایجاد یک سازمان جهانی (خلافت) دست بردارد.

مرگولوف اضافه کرد: ما تردد گروه‌های تروریستی در پوشش پناهجویان به کشور‌های همسایه افغانستان را رد نمی‌کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه در پایان نیز اعلام کرد آمریکا به دنبال برگزاری یک جلسه سه جانبه با حضور سران کشورهای چین و پاکستان در خصوص از سرگیری پرواز‌های تجاری کابل است.

در حمله انتحاری عناصر داعش به نزدیکی فرودگاه کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. پس از این انفجار‌های انتحاری شبکه سی بی اس به نقل از وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد: شمار قربانیان انفجار‌های انتحاری کابل از ۱۱۰ تن به ۱۷۰ تن افزایش یافته که اکثریت قریب به اتفاق قربانیان افغان هستند.

در این حمله دست کم ۱۸ نظامی آمریکایی زخمی و ۱۳ تفنگدار دریایی این کشور هم کشته شدند. بر اساس گزارش منابع مطبوعاتی این مرگبارترین روز برای نیرو‌های آمریکایی در افغانستان در یک دهه گذشته بوده است.

یک مقام مسئول طالبان افغانستان نیز اعلام کرده بود دست کم ۲۸ عضو این جنبش در دو حمله خونباری که روز پنج شنبه خارج از فرودگاه کابل رخ داد، کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
مرگ بر داعش
آخرین اخبار