مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: یک هزار و ۳۱۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در این استان شناسایی شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: یک هزار و ۳۱۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در این استان شناسایی شده و افت آب‌های زیرزمینی استان نسبت به سال گذشته حدود ۲ متر است.

داریوش حسن نژاد روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات منابع آب و برق استان با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش بارندگی‌ها در سال آبی آتی و نگرانی از ادامه دار بودن خشکسالی در استان افزود: در شرایط کنونی اکثر سد‌های استان خالی شده و افت آب‌های زیرزمینی نسبت به سال گذشته حدود ۲ متر است.

او ادامه داد: چنانچه تمامی دستگاه‌های دولتی و کشاورزان لرستانی برای بهبود وضعیت، همراهی نکنند در آینده بسیار نزدیک لرستان متحمل آسیب و خسارات جبران ناپذیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با ابراز نگرانی از شرایط بد آب در لرستان گفت: پدیده خشکسالی در استان پیامد‌های مختلفی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی بدنبال داشته و خسارات مالی فراوانی نیز متوجه کشاورزان و دامداران شده است، بنابراین باید شرایط فعلی را با بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود مدیریت کرد تا مشکلات به کمترین میزان کاهش یابد.

حسن نژاد اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها بر این است که سد مروک شهرستان دورود با وجود سد کمال صالح در بالادست و خشکسالی‌های پیش رو امسال امکان آبگیری ندارد که باید این چالش راهم در نظر گرفت.

او بیشترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آب‌دوست را مربوط به منطقه پل هرو تا بخش چغلوندی و بیرانشهر خرم آباد و شهرستان‌های دورود، نورآباد و چگنی اعلام کرد و گفت: کمترین انحراف از الگوی کشت در شهرستان‌های الیگودرز، ازنا رومشکان و پلدختر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: افراد بحران ساز که عامل ورود کشاورزان غیربومی‌به استان و توسعه کاشت محصولات آب‌دوست بوده‌اند باید شناسایی شوند و مورد تعقیب دستگاه قضایی قرار گیرند چراکه، بحران آب در لرستان بسیار جدی است.

حسن‌نژاد افزود: راهکار مدیریت منابع آبی در شرایط کنونی کشور، صرفه جویی در مصرف، جلوگیری از اضافه برداشت و برداشت‌های غیرقانونی، نصب کنتور‌های هوشمند و پرکردن چاه‌های عمیق است.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.