رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مجوز برداشت چاه‌های کشاورزی این استان در صورت فروش آب باطل می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: مجوز برداشت چاه‌های کشاورزی این استان در صورت فروش آب توسط بهره‌برداران، باطل می‌شود.

"اسفندیار حسنی‌مقدم" اظهار کرد: در پی بروز پدیده خشکسالی، کاهش آب سفره‌های زیرزمینی و کاهش شدید دبی رودخانه‌ها، تعدادی از بهره برداران بخش کشاورزی مجوز حفر چاه، موافقت اصولی، پروانه تاسیس و بهره برداری را به منظور استفاده در واحد‌های مرغداری، گلخانه ها، صنایع تبدیلی و غذایی دریافت نموده اند، اما اقدام به فروش آب می‌نمایند.

او ادامه داد: ه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان دستور داده شد مجوز بهره بردارانی که موافقت اصولی و تاسیس چاه برای آنان صادر شده است، اما طرح تولیدی خود را اجرا ننموده، و اقدام به فروش آب می‌نمایند ابطال نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: همچنین برای بهره‌بردارانی که طرح خود را به بهره‌برداری رسانده و از آب چاه حفر شده در راستای فعالیت واحد‌های خود استفاده می‌کنند، اما در کنار آن اقدام به فروش آب می‌نمایند اخطار و جریمه در نظر گرفته شده است و باید نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام نمایند.

 حسنی تاکید کرد: تامین امنیت و سلامت غذایی، حمایت از کشاورزان و بهره برداران وظیفه این نهاد است، اما با متخلفان و متعرضان به منابع آب در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار