سخنگوی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تماس با این مرکز در یک ماه اخیر و با بیشتر شدن شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در موج پنجم کرونا بالغ بر ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس عابدی سخنگوی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در روز‌های عادی بطور تقریبی سه هزار تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان برقرار می‌شد، اما این رقم اکنون به افزون بر چهار هزار تماس رسیده است.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد از این تماس‌ها برای موارد غیر اورژانسی مانند پرسش‌های پزشکی و مباحث بهداشتی درباره ویروس کرونا، شماره گیری اشتباه یا مزاحمت است و تنها ۲۵ درصد به امدادخواهی فوری اختصاص دارد.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان اظهار کرد: شماره‌های ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ برای خدمت‌رسانی و پاسخگویی به پرسش‌های شهروندان درباره کروناست، اما باز هم شماره‌های اورژانس برای این موضوع اشغال می‌شود.

عابدی تصریح کرد: فشار کاری و روحی کارکنان مرکز اورژانس بویژه در بخش پاسخگویی به تماس در این مدت بیش از ۲ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه هم استانی‌ها تماس‌های غیر مرتبط بویژه در موضوع کرونا را با این مرکز برقرار نکنند وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان و دیگر بیماران بهبود می‌یابد و امدادخواهان با سرعت بیشتری به مراکز درمانی انتقال می‌یابند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.