کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ورود یک جریان هوای گرم به منطقه در ۲۴ ساعت آینده موجب افزایش دمای هوای خراسان رضوی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا بیشتر نقاط خراسان رضوی دارای آسمانی صاف خواهند بود و در ساعات بعدازظهر، به ویژه در مناطق بادخیز جنوب شرق خراسان رضوی، شاهد افزایش سرعت وزش باد به عنوان پدیده غالب جوی خواهیم بود.

او افزود: از روز شنبه آینده، دمای هوای استان روند کاهش به خود خواهد گرفت و وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان مورد انتظار است به گونه‌ای که در نواحی بادخیز هوا با گردوخاک و احتمال بروز خسارت همراه خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: البته بر اساس نقشه‌های هواشناسی، نواحی شمالی استان در روز شنبه شاهد افزایش ابر خواهند بود که برای ارتفاعات این مناطق رگبار باران دور از انتظار نیست.


بیشتر بخوانید


اثمری همچنین از افزایش چشمگیر دمای هوا در خراسان رضوی در روز جمعه این هفته خبر داد و بیان کرد: بیشنیه دمای هوای امروز مشهد ۳۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که تا روز جمعه به حدود ۴۰ درجه خواهد رسید و از روز شنبه آینده چند درجه از گرمای هوا کاسته می‌شود.

او تصریج کرد: در شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای مشهد به ترتیب ۱۸ و ۳۴ درجه سلسیوس بوده است؛ در همین مدت نیشابور با کمینه دمای هوای ۱۳ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۸ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین شدت وزش باد در این مدت در تایباد با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.