مدیریت بحران مازندران در خصوص بارش باران‌های سیل‌آسا در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی‌اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه از اوسط فردا تا اواخر وقت شنبه شاهد شکل‌گیری جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی در استان خواهیم بود، گفت:این سامانه بارشی همراه با وقوع رگبار باران، رعدو برق، کاهش دما، وزش باد شدید در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و مواج شدن دریا خواهد بود.

او افزود: آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بویژه غرب استان، کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما، خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای و احتمال برق گرفتگی ناشی از رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از مردم خواست در این مدت از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و تردد در محور‌های کوهستانی استان خودداری کنند.

احمدی با بیان اینکه دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری کنند، گفت: گلخانه‌داران نسبت به مقاوم‌سازی پوشش فضای گلخانه‌ها اقدام کنند و صاحبان مزارع پرورش ماهی نیز به دلیل احتمال بالا آمدن حجم آب رودخانه اقدامات پیشگیرانه لازم انجام دهند.

او افزود: به علت پیش‌بینی وزش باد شدید شهرداران به مقاوم‌سازی، ایمن‌سازی سازه‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر اقدام کنند و همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی، ضمن آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار