مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال‌ تا کنون ۷۹۳ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی استان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ولی الله نصر مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: برای ایجاد ۷۹۳ فرصت شغلی ۲۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۲۰ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال آورده شخصی هزینه شده است.

وی بیان کرد: ایجاد کارگاه‌های کوچک و مشاغل ساده از جمله این طرح‌ها بود که بخشی از آن توسط مددجویان و تعدادی هم با همکاری بخش خصوصی فراهم شد که از تسهیلات آن بهره گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه افراد سرمایه گذار می‌توانند با بکارگیری معلولان از تسهیلات دولتی استفاده و فرصت کار برای این قشر ایجاد کنند، تصریح‌کرد: پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی و معافیت از پرداخت حق بیمه فرد معلول برای جبران بخشی از کمبود کارایی آن مددجو برای فرد سرمایه گذار پیش بینی شده است.

وی اضافه‌کرد: برخی از این مددجویان به تنهایی امکان ایجاد فرصت شغلی داشته‌اند و برخی به صورت کار برای یک شرکت، خودکفا شده و وابستگی به نهاد‌های حمایتی کاهش یافته است.

نصر یادآورشد: روند روبه رشدی را در اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی در استان اصفهان داریم که سالانه بیش از هزار مددجو به فعالیت شغلی مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه این هفته کلنگ زنی ۱۰۴ احداث مسکن مددجویان این سازمان در اصفهان انجام شد، گفت: سازمان بهزیستی برای احداث این خانه‌ها ۱۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داد که حق انشعابات و پروانه ساختمانی آن هم رایگان است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت ۶ مرکز جدید مشاوره توسط بخش خصوصی و ۲ واحد اورژانس اجتماعی، یک مرکز اقامتی ترک اعتیاد و ۲ مرکز نگهداری معلولین اعصاب و روان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی یادآورشد: تعداد مراکز اورژانس اجتماعی این استان به بیش از ۲۰ واحد می‌رسد.

۱۲۳ هزار مددجو از جمله ۱۴ هزار بیماران اعصاب و روان، هشت هزار نابینا و کم بینا، ۱۸ هزار ناشنوا، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۳۰ هزار جسمی و حرکتی و ۲۷ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.