مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با اشاره به قدمت بیش از ۱۰۰ ساله صنعت چاپ در این شهر، چاپخانه علوی بوشهر را قدیمی‌ترین چاپخانه فعال در کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با تبریک ۱۱ شهریور روز ملی صنعت چاپ به فعالان این حوزه گفت: یازدهم شهریور، برای حوزه فرهنگ و هنر به‌ ویژه اهالی پرتلاش صنعت چاپ، جایگاه و احترام ویژه‌ای دارد. زیرا در این روز بزرگ، صنعت چاپ ایران با بیش از دو قرن خدمت، دارای نشان و هویت ملی شد.

او افزود: این روز، یادآور تلاش مستمر و زحمت مداوم جمع بزرگی از اهل هنر، ادب و فن این سرزمین پرگُهر است که نتیجه آن، عمری طولانی برای صنعت چاپ و اعتباری بزرگ برای هنرمندان و صنعتگران حوزه چاپ ایران زمین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ادامه داد: روز ملی صنعت چاپ بهانه‌ای است تا از تلاش‌های مستمر فعالان و اهالی صنعت چاپ تجلیل شود و یاد پیشکسوتان صنعت چاپ را گرامی بداریم.

کرمپور بیان کرد: در شرایط کنونی که تحریم‌های ظالمانه، نوسان‌های شدید قیمت ارز، تورم و شیوع بیماری کرونا تمامی صنوف را با رکود مواجه ساخته است صنف چاپ هم از این شرایط بی‌بهره نمانده است و فعالان این حوزه زندگی عادی در شرایط غیرعادی را تجربه می‌کنند.

او همچنین با اشاره به اینکه صنعت چاپ در بوشهر بیش از یک قرن سابقه دارد، گفت: چاپخانه علوی بوشهر قدیمی‌ترین چاپخانه فعال در کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: امیدوارم در سایه گسترش همدلی، همفکری و همکاری همه دست اندرکاران عرصه چاپ و نشر استان، این صنعت شایسته بیش از پیش بتواند نقش ارزنده خود را در تعالی عرصه‌های گوناگون اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و هنری ایفا کند و با برطرف شدن محدودیت‌های موجود، به منزلت واقعی خود بازگردد و رونق و شکوه و نشاطی درخور داشته باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.