مصر در نظر دارد سالانه یک میلیارد دوز واکسن کرونای سینوواک چین را تولید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مصر روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور که ساخت واکسن آزمایشگاه چینی سینوواک را آغاز کرده است، قصد دارد سالانه یک میلیارد واکسن ضد کرونا تولید کند که این امر مصر را به بزرگ‌ترین تولید کننده واکسن در خاورمیانه و آفریقا تبدیل خواهد کرد.

بر این اساس، هاله زاید، وزیر بهداشت مصر در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد بر اساس توافقنامه‌ای که با شرکت چینی و دو کارخانه مسئول تولید این واکسن در قاهره، پایتخت مصر به دست آمد، یکی از کارخانه‌ها به تولید ”بیش از ۲۰۰ میلیون دوز در سال دست خواهد یافت که این تولید نیاز‌های ملی را پوشش خواهد داد و کارخانه دوم نیز سه میلیون دوز در روز واکسن تولید خواهد کرد که سالانه حدود یک میلیارد دوز خواهد شد که امکان پوشش دادن نیاز‌های آفریقا را میسر و در نتیجه صادرات آن را امکان پذیر خواهد کرد“.

دکتر هبه والی، مسئول پروژه اعلام کرد ”ما از مرجع داروی مصر مجوز دریافت کرده ایم و یک میلیون دوز پیش از این در مصر توزیع شده است“. کارشناسان چینی پیش‌تر برای بررسی تجهیزات و مواد مورد نظر برای تولید واکسن سینوواک در کارخانه‌های شرکت داروسازی واکسرا به مصر عزیمت کرده بودند.

مصر بر اساس آمار‌های رسمی ۲۸۸ هزار و ۴۴۱ مورد ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی کرده است که ۱۶ هزار و ۷۳۶ نفر از آن‌ها جان باخته اند. در این کشور که جمعیت آن بیش از ۱۰۲ میلیون نفر است، هفت و نیم میلیون مصری دست کم یک دوز واکسن ضد کووید-۱۹ دریافت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار