برخی‌ها همچنان وجود بیماری کرونا و خطرناک بودن آن را انکار می‌کنند که این امر سبب می‌شود به واسطه غفلت، جان‌های زیادی در معرض خطر قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کرونا همچنان با قدرت در حال تاختن است و هر روز تعداد زیادی از نفس‌ها را تنگ می‌کند و آن‌هایی را که نمی‌توانند مقاومت کنند را به سرای ابدی می‌کشاند.

خیلی از افراد، کرونا را باور دارند اما در رعایت بهداشت سهل انگاری می‌کنند و باعث می‌شوند تا هم برای خودشان و هم برای دیگران مشکل ایجاد شود.

درست است که برخی از آمار‌ها روند نزولی دارند، اما باید به این نکته مهم حتما توجه کرد که غفلت می‌تواند این وضعیت ناپایدار را به حالت بحرانی تبدیل کند.

آن‌هایی که بهداشت را در زمان کرونا رعایت نمی‌کنند، هم برای خود و هم برای دیگران مشکل آفرین اند و حق الناس را بر گردن می‌گیرد.

همه مثل هم نیستند/ غفلت برخی، همه را به دردسر می اندازد

جعفری یکی از کاسبان بازار بیرجند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همه مثل هم نیستند؛ تنها برخی از افراد هستند که ماسک نمی‌زنند یا فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

او افزود: به برخی از مشتریانمان که بدون ماسک وارد مغازه می‌شوند تذکر می‌دهیم که از ماسک استفاده کنید، اما می‌گویند این حرف‌ها الکی است و چیزی به نام کرونا وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


جعفری بیان کرد: اگر یک فردی که به خاطر کرونا عزیزی از دست داده است این حرف‌ها را بشنود، بسیار ناراحت می‌شود، زیرا جان شیرین فامیل یا دوستش را از دست داده است.

این کاسب بیرجندی عنوان می‌کند: وقتی یکی از پیرمرد‌ها روی یک صندلی می‌نشیند، دوستانش نیز در کنار او قرار می‌گیرند و به واسطه دوستی نمی‌توانند به یکدیگر تذکر دهند که از هم دور باشند و این مسئله دردسر ساز می‌شود.

او ادامه داد: هرکسی الان به فضای مجازی دسترسی دارد و یا حداقل روزی یک بار اخبار را مشاهده می‌کند و می‌بیند که وضعیت کرونا چقدر ناپایدار و شکننده است و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، به راحتی در دامی که کرونا پهن کرده است گرفتار می‌شویم.

جعفری در پایان این گفتگو از مردم خواست تا هرچه بیشتر نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اقدام کنند و از دورهمی‌ها و تجمعات پرهیز کنند، زیرا دورهمی ها، زنجیر انتقال کرونا را محکم‌تر می‌کند.

گرفتاری ۲۹۰ نفر در دام کرونا و گرفته شدن جان یک نفر دیگر با این ویروس

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۴۸۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۹۸ بیمار جدید شامل ۶۴ بستری و ۱۳۴ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از ۱۹۸ بیمار تعداد ۶۷ مورد از بیرجند، ۵ مورد از بشرویه، ۶ مورد از خوسف، ۴ مورد از درمیان، ۲۳ مورد از زیرکوه، ۷ مورد از سرایان، ۱۱ مورد از سربیشه، ۳۹ مورد از طبس، ۱۰ مورد از فردوس، ۱۴ مورد از قاینات و ۱۲ مورد از نهبندان، شناسایی شدند.

مهدی زاده گفت: همچنین از هزار و ۱۱۴ تست سریع کرونا ۲۶۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۴۶۷ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۹۰ نفر کرونا مثبتند.

او ادامه داد: از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۵ نفر نامساعد است.

مهدی زاده عنوان کرد: یک مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد و فوتی‌های ناشی از این بیماری به هزار و ۶۹ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۱۱۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۱۰۱ بیمار شامل ۶۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

او تصریح کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۷۳۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

تا روز گذشته ۷۹ هزار و ۱۳۶ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۹ هزار و ۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار