آمار‌های مربوط به کرونا همچنان میل به بالا رفتن دارند و صعودی بودن این نمودار‌ها نشان از غفلت مردم دارد که این بی توجهی‌ها در نهایت به پشیمانی ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کرونا با تمام قدرت، نیروی ما را می‌گیرد و هر لحظه با نفس‌های تلخش جان‌های شیرین بیشتری را از تن‌ها جدا می‌کند.

در این بین هستند افرادی که با وجود گذشت بیش از یک سال هنوز نتوانسته اند کرونا را در ذهن خود درک کنند و همچنان در غفلت به سر می‌برند.

دیروز که خراسان جنوبی ۵ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا داشت، ۵ خانواده دیگر بودند که عزادار شدند و داغ دیدن عزیزشان تا قیامت بر دلشان ماند.

چه می‌دانیم؛ شاید یکی از این ۵ نفر پدر یک خانواده بوده باشد که فرزندانش از نعمت پدر محروم شدند یا مادر، برادر، خواهر و یا حتی خویشاوندان و دوستان باشد که دیگر در بین ما نیست.

حال کرونا را باید دریابیم تا جمع هایمان هر روز اعضایشان را از دست ندهند چرا که با از دست رفتن هر انسانی، داغ او بر دل چندین نفر می‌نشیند که تا ابد از سینه برون نمی‌رود.

لازم نیست کار‌های سختی را انجام دهیم که در کنار یکدیگر بمانیم؛ کافی است در این شرایط دورهمی و مهمانی برگزار نکنیم و ماسک داشته باشیم و در هنگام روبه رو شدن با یکدیگر، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم تا زندگی بدون مشکل ادامه پیدا کند.

به خاطر کرونا داغ رفیق دیده ام/ باید غفلت را کنار گذاشت

محسنی یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: از برخی افراد باید دلگیر بود که با وجود اعلام آمار‌های مربوط به کرونا، همچنان سر لج هستند و نمی‌خواهند به دستورالعمل های بهداشتی عمل کنند.

او ادامه می‌دهد: داغ دوست هیچ گاه از دل بیرون نمی‌رود و من دوست خود را به خاطر کرونا از دست داده ام و تا قیامت نمی‌توانم او را ببینم.

محسنی بیان می‌کند: چرا باید در چنین زمان حساسی که می‌دانیم اگر لحظه‌ای غفلت کنیم گرفتار سختی می‌شویم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را کنار بگذاریم و برای خود سختی بخریم؟


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی عنوان می‌کند: با رعایت نکردن دستورالعمل ها، بدون آن که بدانیم حق الناس به گردن می‌گیریم و شاید به خاطر ما یک نفر به بیماری آلوده شود و در نهایت جانش گرفته شود.

او می‌گوید: کادر درمان یکی از اقشاری هستند که زحمت بسیار زیادی را در این زمان متحمل شده اند و حالا نوبت ماست که دست از غفلت برداریم و به سمت رعایت بهداشت برویم تا ذره‌ای کادر درمان بتوانند استراحت کنند.

محسنی اظهار می‌کند: من یک کاسب هستم که در زمان کرونا خسارت‌های متعددی را متحمل شده ام، اما خودم به رعایت بهداشت پای بند بوده ام و مشتریانم را به پیروی از این امر معروف توصیه کرده ام.

برخورد با فروشندگان کالاهای کم کیفیت بهداشتی 

سری هم به اخبار مربوط به کرونا بزنیم. دیروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد که ملانوری بازگشایی مدارس را منوط به فراهم شدن همه شرایط لازم دانست.

او افزود: با توجه به اهمیت سلامت مردم و طبق گزارش‌های رسیده مبنی بر توزیع اقلام بهداشتی کم‌کیفیت در استان، با توزیع‌کنندگان و فروشندگان این اقلام برخورد جدی و قضایی خواهد شد.

ملانوری بیان کرد: هرگونه خرید از توزیع کنندگان باید با ارائه شناسنامه بهداشتی و کیفیت محصول باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: به غیر از توزیع‌کنندگان این اقلام درخصوص فروشندگانی که اقدام به فروش محصولات بی‌کیفیت همچون ماسک کنند باید در وهله اول تذکر داده و پس از آن برخورد شود.

اما آمار‌ها درباره کرونا چه می‌گویند؟

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۴۲۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۱۶۴ بیمار جدید شامل ۴۵ بستری و ۱۱۹ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۶۴ مورد از بیرجند، ۲۱ مورد از طبس، ۶ مورد از سرایان، ۲۸ مورد از قائنات، ۶ مورد از فرودس، ۶ مورد از نهبندان، ۴ مورد از سربیشه، ۶ مورد از درمیان، ۲۰ مورد از زیرکوه و ۳ مورد از خوسف بودند.

مهدی زاده گفت: همچنین از ۲۸۱ تست سریع کرونا ۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۴۲۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۶۲ نفر کرونا مثبت اند.

او ادامه داد: از این تعداد ۴۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است و ۵ نفر هم در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا در خراسان جنوبی فوت کردند.

همچنین دیروز با قرمز شدن رنگ کرونایی شهرستان‌های درمیان و سرایان، تعداد شهر‌های با وضع قرمز کرونا در استان به ۹ شهر افزایش یافت.

رعایت کار‌های ساده‌ای مثل زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی دست‌ها و سطوح و سایر اعمال بهداشتی در کاهش آمار‌های کرونا موثر است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.