بابسته اخبار انتظامی امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،دربسته اخبار انتظامی امروز استان کرمان می‌خوانیم.

توقیف کامیون حامل ۱۳۲ راس گوسفند فاقد مجوز در بم

فرمانده انتظامی بم از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۳۲ رأس گوسفند فاقد مجوز بهداشتی هنگام عبور از محور اصلی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی شهرستان بم در پی دریافت خبری از پلیس امنیت اقتصادی استان مبنی بر تردد یک دستگاه کامیون حامل احشام فاقد مجوز از حوزه این شهرستان در یک نقطه از محور بم-کرمان مستقر شدند.

او افزود: ماموران با کنترل خودرو‌های عبوری این محور و با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی تهرود کامیون مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۱۳۲ رأس گوسفند فاقد هرگونه مجوز بهداشتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این تعداد دام را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند تصریح کرد: در این رابطه یک متهم که قصد داشت به رغم ضرورت توجه جدی به موازین بهداشتی حمل و نگهداری اقلام مصرفی و خوراکی در شرایط شیوع کرونا، این تعداد دام فاقد مجوز را به مرکز استان منتقل کند به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری ۷۶ متهم تحت تعقیب و محکوم فراری درعملیات پلیس کهنوج

سرپرست فرماندهی انتظامی کهنوج از دستگیری ۶۸ متهم تحت تعقیب و ۸ محکوم فراری طی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حیدر احمدیوسفی گفت: طرح دستگیری متهمان تحت تعقیب و محکومین فراری در جهت افزایش امنیت در سطح جامعه به مدت ۷۲ ساعت در شهرستان کهنوج به مرحله اجرا گذاشته شد.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظی، موفق شدند ۶۸ متهم تحت تعقیب و ۸ محکوم فراری را شناسایی و آن‌ها را در نقاط مختلف غافلگیر کنند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: اتهام افراد دستگیر شده حمل و نگهداری مواد مخدر، قاچاق موادمخدر، ایجاد مزاحمت، اخلال در نظم عمومی، ضرب و جرح، اتهامات مالی و پرداخت نشدن دیه بوده است که به همین سبب تحت تعقیب بوده اند.

سرهنگ احمدیوسفی از استمرار اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در طول سال در این شهرستان خبر داد و گفت: برقراری امنیت بسیار حائز اهمیت است که در این رابطه مشارکت شهروندان نیز نقش مهمی در پیشگیری از جرائم مختلف به ویژه سرقت دارد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی همزمان با فصل برداشت پسته در انار

فرمانده انتظامی شهرستان انار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح این شهرستان همزمان با فصل شروع برداشت محصول پسته خبر داد.

سرهنگ رضا خلیلی نژاد گفت: این طرح در راستای پیشگیری از سرقت پسته تا پایان فصل برداشت در این شهرستان ادامه دارد.

اوافزود: در این طرح به صورت شبانه روزی با همکاری مردم و نگهبانان در حوزه پیشگیری و نظارت بیشتر بر محدوده باغ های کشاورزی تلاش خواهیم کرد و با هرگونه مورد مشکوک در زمینه سرقت پسته از باغ ها یا از انبار‌ها برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان انار گفت: در این رابطه از باغداران می‌خواهیم که از نگهبانانی که مورد تایید نیروی انتظامی هستند استفاده و سرکشی از آن‌ها را به صورت مداوم انجام دهند و در این طرح که تا پایان مهر ماه در شهرستان ادامه خواهد داشت با تیم‌های گشت همکاری لازم را داشته باشند.

افزایش رضایتمندی مردم از پلیس از اهداف اصلی ناجا است

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: افزایش رضایتمندی مردم از پلیس از اهداف اصلی ناجا است و باید در این راستا گام‌های موثری برداریم.

سرهنگ علیرضا پریور در جلسه واکاوی طرح‌های پیشگیری از سرقت شهرستان جیرفت که با حضور فرمانده و کارکنان انتظامی این شهرستان برگزار شد افزود: پلیس هدفی جز خدمت گذاری صادقانه به مردم ندارد چرا که یکی از راه‌های اصلی رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی جلب رضایت حداکثری شهروندان است.

او افزود: حقوق شهروندی و رعایت آن از مهمترین وظایف در مأموریت‌های پیش روی ناجا و وظیفه ما اجرای آن برای همه اقشار مردم است.

سرهنگ پریور ارتباط و تعامل با مردم را زمینه ساز اعتماد و مشارکت جامعه با نیروی انتظامی برشمرد و گفت: اگر ما می‌خواهیم در کار خود موفق باشیم لازمه آن ارتباط درست و عمیق با مردم است پس باید در جلب مشارکت مردمی و تعامل با نهاد‌های مردمی گام‌های مهمی برداشت.

سرهنگ پریور در ادامه اشاره‌ای هم به پیشگیری از جرائم خصوصا سرقت کرد و افزود: استفاده از ظرفیت گشت‌های رضویون با استفاده از ظرفیت پلیس‌های افتخاری، بسیج، معتمدین محلی و گشت‌های امنیت محور نیز در پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت تاثیرگذار است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان در پایان ایجاد امنیت مطلوب، برخورد قاطعانه با مجرمان و اراذل و اوباش، تکریم و حفظ کرامت انسانی و پاسخگو بودن را از مهمترین مطالبات شهروندان از پلیس دانست و بیان داشت: برای برقراری آرامش اجتماعی باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

کشف پژو سرقت شده از سیرجان در شهرستان رابر

فرمانده انتظامی رابر گفت: یک دستگاه خودروی پژو که از سیرجان سرقت شده بود در پی انعکاس فوری به ماموران انتظامی شهرستان رابر طی یک عملیات ضربتی کشف شد.

سرهنگ حمید ناصری گفت: در پی اعلام مرکز مانیتورینگ استان مبنی بر عبور یک دستگاه پژو سرقتی از محور مواصلاتی جیرفت-رابر بلافاصله ماموران انتظامی این فرماندهی اقدام به اجرای طرح مهار در ورودی و خروجی شهرستان کردند.

او افزود: پس از گذشت مدت زمانی خودروی مورد نظر وارد ایست و بازرسی ماموران شد و راننده خودرو بدون توجه به ایست ماموران، اقدام به فرار کرد که با عکس العمل به موقع ماموران خودرو پس از طی مسافتی توقیف شد.

فرمانده انتظامی رابر گفت: پس از بررسی‌های لازم و استعلام به عمل آمده مشخص شد این خودرو از شهرستان سیرجان به سرقت رفته که در این رابطه یک نفر متهم سابقه دار با ۱۳ فقره سرقت قبلی دستگیر شد که اقدامات لازم برای تحویل خودرو به مالک آن در حال انجام است.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد برای پیشگیری از سرقت خودرو، اتومبیل خود را به دزدگیر، قفل فرمان و پدال، سامانه GPS و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند و موارد مشکوک یا وقوع هرگونه سرقت را سریعاً به ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح گسترده پیشگیری از سرقت پسته در سیرجان

سرپرست فرماندهی انتظامی سیرجان از اجرای مرحله اول طرح پیشگیری از سرقت پسته با حضور و مشارکت گسترده مسئولان شهر"زید آباد" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منصور رمضان نژاد گفت: در راستای پیشگیری از وقوع سرقت باغ های پسته، مرحله اول طرح پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی با حضور امام جمعه، بخشدار، دهیاران و شهردار شهر زیدآباد و همچنین نیرو‌های بسیجی به اجرا در آمد.

او تصریح کرد: در این طرح از کلیه امکانات و با حضور و همراهی دهیاران، بخشدار، کارکنان انتظامی و همچنین نیرو‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج بخش‌ها بهره گیری خواهد شد که طی آن باغ های پسته تحت پوشش گشت‌های موتوری و خودرویی و گشت‌های نامحسوس قرار می‌گیرند.

سرهنگ رمضان نژاد گفت: کشاورزان و باغداران و مالکین بایستی از نگهبان استفاده کنند و کارگرانی را که می‌خواهند به کارگیری کنند حتما با پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها هماهنگ باشند که بتوانیم این طرح را به خوبی اجرا کنیم.

او بیان داشت: این طرح در ۵ بخش شهرستان به اجرا در خواهد آمد و در اجرای آن پلیس راه، گشت‌های کلانتری و پاسگاه ها، پلیس آگاهی، پلیس امنیت عمومی و گشت‌های بسیج و واحد‌های گشتی نامحسوس و همچنین پاس‌های پیاده و موتوری و همچنین گشت‌هایی که توسط خود مالکین تحت عنوان شب گرد‌ها ساماندهی شده اند مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار