با بسته اخبار انتظامی امروز اول شهریور ماه ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   دربسته اخبار انتظامی امروز می‌خوانیم:

جمع آوری ۶۰ دستگاه ماینر در یکی از روستا‌های کرمان

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان از جمع آوری ۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز از یک سوله در یکی از روستا‌های اطراف شهر کرمان خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت:به منظور شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال، ماموران پلیس امنیت عمومی استان با همکاری ماموران اداره برق از فعالیت یک نفر که با مقاصد سودجویانه اقدام به راه اندازی غیرقانونی تعدادی دستگاه تولید ارز دیجیتال در یکی از روستا‌های اطراف شهر کرمان کرده بود، مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از سوله مورد نظر ۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز را کشف و جمع آوری کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی ماینر‌های کشف شده را بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

ناکامی زوج قاچاقچی در انتقال ۲۲۸ کیلوگرم مواد افیونی

فرمانده انتظامی ریگان گفت: ۲۲۸ کیلوگرم مواد افیونی شامل ۲۲۶ کیلوگرم تریاک و ۲ کیلو گرم شیشه از یک زوج قاچاقچی کشف و خودروی متعلق به آنان نیز توقیف شد.

سرهنگ اسحاق دریجانی گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد یک زوج قاچاقچی برای انتقال مقادیری مواد مخدر مطلع و موضوع را به پلیس این شهرستان گزارش دادند.

او افزود: در ادامه پلیس شهرستان ریگان با همکاری پلیس مرکز استان و یک تیم از تکاوران یگان ۱۱۴ امام رضا (ع)شهرستان بم، مسیر تردد قاچاقچیان را در ۲ نقطه از محور  ایرانشهر-ریگان  تحت کنترل خود قرار دادند و پس از مشاهده خودروی پراید قاچاقچیان در عملیاتی منسجم آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۲۶ کیلوگرم تریاک و ۲ کیلوگرم شیشه را کشف و در این رابطه یک زن و مرد را دستگیر کردند.

سرهنگ دریجانی در پایان با اشاره اینکه در مجموع از این زوج قاچاقچی ۲۲۸ کیلوگرم مواد افیونی کشف شد گفت: با تشکیل پرونده در این رابطه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارقان منازل در کوهپایه کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری ۳ سارق در کوهپایه خبر داد و گفت: در این رابطه با تلاش ماموران ۱۷ فقره سرقت منزل کشف شد.

سرهنگ مهدی پور امینائی گفت: در پی وقوع چند سرقت منزل در روستای کوهپایه کرمان، دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پاسگاه "ده لولو" این فرماندهی قرارگرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با بررسی محل وقوع سرقت هاو شباهت شگرد سارقان در تمامی سرقت ها، موفق به شناسائی ۲ نفر سارق شده و در یک عملیات پلیس آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان همچنین با اشاره به دستگیری یک نفر مالخر در این پرونده تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری در بازجویی‌های به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات پلیسی به ۱۷ فقره سرقت از منازل و ویلا‌های روستای کوهپایه اعتراف کردند.

سرهنگ پورامینائی با اشاره به معرفی سارقان به مرجع قضایی از شهروندان نیز خواست ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی منزل خود را به سیستم‌های ایمنی و سامانه مها مجهز کرده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

بازداشت سارق قطعات ومحتویات داخل خودرو هنگام سرقت

فرمانده انتظامی سیرجان گفت: در عملیات ماموران کلانتری ۱۳ یک سارق قطعات و محتویات داخل خودرو هنگام سرقت دستگیر و با پی جویی انتظامی ماموران در این رابطه ۱۲ فقره سرقت دیگر کشف شد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در شهر سیرجان ماموران کلانتری ۱۳ دستگیری سارق یا سرقان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی با گزارش یکی از شهروندان سارقی را هنگام سرقت از یک خودرو دستگیر و برای تحقیقات بیشتر او را به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: با تحقیقات و پی جویی انتظامی ماموران این سارق سابقه دار به ۱۲ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ ایران نژاد در پایان با اشاره به اینکه ارزش اموال سرقت شده توسط این سارق ۹۵۰ میلیون ریال بر آورد شده است به شهروندان توصیه کرد خودروی خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز کنند و از پارک کردن خودرو در نقاط خلوت و تاریک جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار