سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان از اجرای طرح امنیت اجتماعی و برخورد با رانندگان مزاحم و ایجادکننده آلودگی صوتی در سطح استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امیر معین الدینی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: یکی از رفتار‌های رانندگی ضد اجتماعی، استفاده بی جا از بوق در هنگام رانندگی است.

او افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی برای تسهیل در امنیت ترافیکی، رانندگانی که اقدام به نصب انواع بوق‌های شیپوری در خودرو کرده اند و باعث برهم زدن نظم عمومی می‌شوند، متوقف و خودرو آن‌ها را راهی پارکینگ می‌کنند.

معین الدینی تصریح کرد:طبق ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نصب بوق‌های شیپوری و به طور کلی هر نوع وسیله اخباری صوتی با صدای ناهنجار و غیرعادی و همچنین زدن بوق‌های ممتد یا غیر ضروری یا مکرر در محل‌هایی که این عمل به وسیله علامتی منع شده باشد ممنوع است.

او گفت:طبق ماده ۱۸۸ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نصب هر نوع علایم یا پلاک‌های متفرقه، پرچم، آگهی، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه یا بدنه داخل وسایل نقلیه بدون اجازه نیروی انتظامی ممنوع است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان در پایان از رانندگان خواست از ارتکاب تخلفات نابهنجار که باعث سلب آرامش دیگران می‌شود خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار