سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان یکی از مهمترین علل افزایش تصادفات رانندگی را استفاده از تلفن همراه و القای هیجانات کاذب دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امیر معین الدینی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: فرایند استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی در واقع بخشی از روند نگران کننده تاثیر فناوری روز بر کاهش توجه رانندگان است که استفاده از این ابزار هنگام رانندگی باعث می‌شود توجه رانندگان از کار اصلی خود که رانندگی است سلب و قدرت مهارت و عکس العمل مناسب و سریع را از آنان بگیرد.

او افزود: هر چند که تماس با پلیس، اورژانس، آتش نشانی یا کنترل کودکان و هماهنگی برنامه‌های روزمره با استفاده از تلفن همراه بسیار آسان شده، اما با این وجود استفاده از آن در حین رانندگی معضل بزرگی را ایجاد کرده و آن کاهش توجه رانندگان همچنین افزایش تعداد تصادفات است که با کشته و مجروح شدن انسان‌ها در تصادفات هزینه‌های بسیار زیادی بر جامعه تحمیل می‌شود.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی بسیار خطرناک است تصریح کرد: هنگام استفاده از تلفن همراه هر نوع گفتگو و خبری به نوعی تعادل ذهنی راننده را به هم می‌ریزد و امکان بروز عکس العمل نامناسب راننده را در پشت فرمان فراهم می‌کند.

سرهنگ معین الدینی با تاکید بر اینکه رشد فرآیند استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در واقع بخشی از روند نگران کننده تاثیر فناوری‌های روز بر کاهش توجه رانندگان است گفت: بر همین اساس طبق قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی استفاده از تلفن همراه و یا وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی تخلف است و برای متخلفان متناسب با مکان تردد جریمه‌های مشخصی تعین شده و اعمال می‌شود.

او افزود: در بررسی‌های کارشناسی دلیل اکثر واژگونی‌ها و خروج از جاده و تصادفات رخ به رخ یا برخورد با عقب وسیله نقلیه جلویی استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است که تاکید می‌کنیم هنگام رانندگی اگر با زنگ تلفن همراه روبرو شدیم حتما با احتیاط متوقف شویم و به آن پاسخ دهیم و هیچگاه هنگام رانندگی اقدام به پیام نگاری و یا تماشای محتوا‌های فضای مجازی نکنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار