رئیس فدراسیون جودو درباره عملکرد جودوکاران نابینای کشورمان در توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو  در گفت و گو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مراسم بازگشت جودوکاران نابینا  از پارالمپیک توکیو اظهار کرد: من به نوبه خودم  مدال آوری قهرمانان کشور در المپیک و پارالمپیک را تبریک می‌گویم که در  روز‌های اخیر گل کاشتند. خدا را شکر که ورزشکاران پارالمپیکی دل مردم ایران را شاد کردند. ورزشکاران  جودوی نابینایان و کم بینایان  عملکرد فوق العاده‌ای  داشتند و توانستند ۲ مدال طلا در این رشته ورزشی به دست آورند که برای ما بی سابقه بود. من به کادر فنی تیم ملی جودوی نابینایان خسته نباشید و خدا قوت  می‌گویم.  

او ادامه داد: امینی و یوسف زاده زحمات زیادی برای تیم ملی جودوی نابینایان کشیدند. یوسف زاده مدال‌های زیادی برای جودو به ارمغان آورد. خانواده جودو از مدال آوری ورزشکاران کشورمان در پارالمپیک خوشحال هستند و  امیدوارم این مدال آوری سرآغاز خوبی برای ورزش کشورمان باشد.  

متاسفانه ما ۴ ماه مانده به المپیک برنامه ریزی می کنیم 

میراسماعیلی درباره تاخیر در پرداخت بودجه به فدراسیون‌ها برای مسابقات المپیک اظهار کرد: اعتراض‌ها به این موضوع به جا است. همه کشور‌ها بعد از پایان مسابقات المپیک و پارالمپیک در  ۴ سال آینده برنامه ریزی می‌کنند، اما متاسفانه ما تعیین  بودجه، برگزاری  اردو و برنامه ریزی را در ۳، ۴ ماه مانده به مسابقات انجام می‌دهیم و این موضوع جواب نمی‌دهد. کشور‌های صاحب نام دنیا یک برنامه ریزی بلند مدت دارند، اما ما نمی‌توانیم در یک رشته ورزشی ۳، ۴ مانده به مسابقات نتیجه بگیریم. فدراسیون‌های ورزشی باید در بخش بودجه خود عدالت داشته باشند، اما ما عدالت را در این زمینه در دوره قبل مشاهده نکردیم.  

او افزود: البته عدالت بودجه‌ای در  کمیته ملی المپیک دیدیم، اما در وزارت ورزش و جوانان این موضوع را مشاهده نکردیم. شاید خیلی از نورچشمی‌ها درصد بالایی از بودجه خود را می‌گرفتند، اما بودجه فدراسیون جودو ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون  تومان بود که من ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان را در طول یک سال گرفتم. با همین بودجه انتظار دارند که رئیس فدراسیون جودو برای این ورزش  استعدادیابی و برنامه ریزی کند. حتی مدال آوری هم با همین بودجه باید داشته باشیم و به هیئت‌های استانی هم باید رسیدگی کنیم. برای این که ورزش کشورمان پیشرفت کند باید در بخش بودجه‌ای شرایط بهتری در نظر گرفته شود. همچنین عدالت در بخش بودجه‌ای در همه فدراسیون‌ها اجرا شود. علاوه بر این، مسئولان ورزش کشورمان باید از اکنون برای ورزش کشورمان برنامه ریزی کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد به طور حتم مدال‌های ما در دوره بعد المپیک  نسبت به دوره  قبلی کمتر می‌شود.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار