رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوای این شهرستان طی امروز و فردا نسبت به دیروز ۲ درجه خنک‌تر می‌شود.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: الگوهای هواشناسی نشان می دهد با حاکمیت افت دما در منطقه، دمای هوای این شهرستان طی امروز و فردا نسبت به دیروز ۲ درجه خنک‌تر می شود.

محمدپور افزود: همچنین به علت شمالی شدن جریانات جوی از روز جمعه افت محسوس دما به میزان ۵ تا ۷ درجه برای اغلب نقاط شهرستان پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: با افزایش گرادیان خطوط فشاری در سطح زمین، از امروز تا اواخر هفته جاری بر سرعت وزش باد افزوده شده و در برخی ساعات گاهی شدید پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان مهاباد دمایی بین ۲۰ و ۴۰ درجه داشت و شهرستان تکاب و اشنویه خنک‌ترین شهر با دمای ۱۲ درجه و شهرستان پلدشت به عنوان گرم‌ترین شهر دارای دمای ۴۱ درجه بوده است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد تصریح کرد: ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
آره پاییز رو میشه حس کرد