رئیس فدراسیون بسکتبال درباره انتخاب هاشمی به عنوان سرمربی تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رامین طباطبایی  رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: مصطفی هاشمی جای معرفی ندارد و از نظر  دانش و مربیگری سابقه طولانی دارد. تمام خصوصیاتی که سرمربی تیم ملی باید داشته باشد را هاشمی دارد. با توجه به مسابقات انتخابی جام جهانی و کاپ آسیا امیدوارم هاشمی سکاندار خوبی برای تیم ملی بسکتبال باشد.

طباطبایی درباره حواشی به وجود آمده درباره مسعود قاسمی سرپرست تیم ملی بسکتبال گفت: مدیریت تیم‌های گروهی بسیار سخت است. قاسمی سرپرست تیم ملی بسکتبال آدم بسیار خوبی است و چندین عنوان قهرمانی در تیم ملی بسکتبال دارد. او نزدیک به ۱۰ سال در تیم‌های مختلف کار کرده است. او تنها کسی است که مدرک بین المللی فیبا را در ایران دارد و دوره ۶ ماهه مربیگری را در آلمان طی کرده است. او بسکتبال را می‌شناسد و از دوستان نزدیک هاشمی است.

او افزود: حکم قاسمی به عنوان  مدیر تیم‌های ملی صادر شده  است. همچنین می‌خواستیم کسی را برای تیم ملی بسکتبال انتخاب کنیم که شایسته‌ باشد. به خاطر انسجامی  که می‌خواستیم در تیم ملی باشد، قاسمی را در هر ۲ بخش مدیر تیم ملی و سرپرست انتخاب کردیم. به نظرم او  ارتباط خوبی می‌تواند با بازیکنان و مربی برقرار کند. دلیل انتخاب قاسمی به خاطر توانایی‌هایی بود که داشت. شاید نقاط ضعفی هم داشته باشد، اما در کل فرد مناسبی بود. قاسمی را چند سال است که می‌شناسم. او رئیس  کمیته مربیان بوده است. اینکه برخی از افراد می‌گویند قاسمی کجای بسکتبال بوده، خیلی زشت است. باید نگاه خود را عوض کنیم.  

طباطبایی درباره حضور همزمان هاشمی در تیم باشگاهی  و تیم ملی بسکتبال گفت: ما باید شرایط خودمان را در نظر بگیریم. ما برنامه ای که داریم این است که سرمربی در باشگاه حضور نداشته باشد اما شرایط در ایران خاص است. ما از سال ۲۰۱۸ درگیر تورنمنت های مختلفی هستیم و با توجه به شرایطی که داریم تا اسفند ماه سال آینده درگیر مسابقات خواهیم بود. مربیان آمریکا هم در باشگاه های مختلف حضور دارند و هم در تیم ملی هم فعالیت می کنند. به نظر من این نمی تواند در عملکرد تیم ملی تاثیر گذار باشد. ما اجازه نمی دهیم که در تیم ملی رفیق بازی صورت بگیرد. هاشمی  فوق حرفه ای است و می تواند ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار کند.

طباطبایی درباره مشکلات فدراسیون بسکتبال گفت: سال ۱۳۶۲ که هیچ رسانه ای وجود نداشت، مشکلات بسکتبال دیده نمی شد. امروز رسانه ها آنقدر رشد کرده اند که ما را مورد حمله قرار می دهند و می گویند حال بسکتبال خوب نیست. اتفاقا حال بسکتبال خوب است و  حضور در المپیک بزرگترین هدف ما  بود که به آن دست یافتیم. اکنون هم هدف ما این است که در کاپ آسیا قهرمان شویم و در مسابقات جهانی و انتخابی المپیک بتوانیم سهمیه کسب کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
قراره از این رفت و آمد مربیان چی گیرمون بیاد؟!!تو رشته ای مثل والیبال که بارها قهرمان رده های سنی حتی دنیا شدیم هنوز نتونستیم یه مدال رسمی تو قهرمانی جهان یا المپیک بگیریم.بسکتبال که حتی از این پشتوانه سازی هم تقریبا بی بهره اس.هنوز حتی یه استادیوم اختصاصی استاندارد و به روز تو کل کشور برای بسکتبال نداریم.نسل طلایی بسکتبال ما تقریبا به پایان کار خودش رسیده و بعضیاشون مثل صمد نیکخواه خداحافظی کردن و دیگرانی مثل حامد حدادی اعلام کردن که نمیتونن تو همه بازیهای ملی باشن.فاصله بسکتبالمون با چین و ژاپن خیلی زیاد شده و در مقابل سوریه و عراق و عربستان هم حتی مشکل داریم. با همه این نکات منفی اگه برنامه ریزی بلند مدت درست و حسابی داشته باشیم حداقل میتونیم تو آسیا آبرومندانه حضور داشته باشیم. واقعیت اینه از نظر نیروی انسانی حداقل تو آسیا مشکل نداریم ولی ورزش حرفه ای پول و امکانات و برنامه ریزی میخواد که ما تو همه این بخشها نقایص و کمبودهای زیادی داریم.
آخرین اخبار