سرپرست پلیس راهور شهرستان کرج گفت: ۴۴ خودرو از ابتدای هفته تاکنون به دلیل ایجاد آلودگی صوتی در سطح کرج، توقیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آلودگی صوتی امواج ناخواسته‌ای است که در شرایط مکانی و زمانی ویژه بر فعالیت موجودات زنده به ویژه انسان تأثیر گذاشته و می‌تواند عوارض متعدد جسمی و روحی و به ویژه اختلال در اعصاب شنوایی را حاصل شود.

متاسفانه یکی از معضلاتی که در چند سال اخیر دامن البرزی ها را گرفته، همین بحث آلودگی صوتی در نتیجه ضبط و باندهای لاکچری و صدای مهیب اگزوز خودروها است که به ویژه پایان روز در مناطقی مانند عظیمیه و برغان، گوش را کر می کند.

سرهنگ آقاجانی، سرپرست پلیس راهور شهرستان کرج در این باره گفت: درخصوص برخورد با آلودگی صوتی بسیار جدی عمل می کنیم به طور مثال از شنبه هفته جاری تا اکنون چهل و چهار خودرو به دلیل انجام همین تخلف، توقیف شده است و تا تجهیزات آلودگی صوتی زا از خودرو جدا نشود، خودرو از توقیف درنمی آید با این روند به زودی شاهد کاهش آلودگی صوتی در سطح شهرستان خواهیم بود.

او با اشاره به ثبت جریمه و تخلف برای برخی خودروها به صورت سهوی، افزود: دستکاری در پلاک و پوشاندن آن و نزدیک بودن اعداد پلاک ها، گاهی باعث خطای سیستم در ثبت تخلف و جریمه یک خودرو به جای خودروی دیگری می شود.

سرهنگ آقاجانی گفت: افرادی که به این شکل جریمه شده اند ده تا دوازده روز منتظر بمانند و اگر جریمه حذف نشد به محل استقرار پلیس راهور در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند تا جریمه پاک شود.

او با بیان این که چون عبور عابر معمولا با مشکلاتی همراه است، از جزیره در برخی خیابان ها استفاده می شود؛ گفت: بیشترین آمارهای تصادف در کرج مربوط به عابران پیاده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.