سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات درون شهری در ۵ ماهه ابتدای سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ حمداله رحمتی پور،  سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس راهور استان البرز و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی شهروندان در پنج ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد کاهش ۱۴ درصدی مجموع تصادفات در سطح استان هستیم.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز  با بیان این که میزان تصادفات منجر به فوت در استان ۸ درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش یافته است افزود: تعداد مجروحان تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش یافته و تصادفات خسارتی نیز نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ رحمتی پور گفت: در بحث برخورد با تخلفات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۴ درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز، افزایش ۶ درصدی برخورد سدمعبر، حریم میدان و برخورد با رانندگان متخلف با ۱۰۱ درصد افزایش مواجه هستیم که این امر در کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک درون شهری استان نقش اجتناب ناپذیری داشته است.

او افزود: بر خورد با رانندگان پرخطر که با حرکات مخاطره آمیز امنیت ترافیکی دیگران را به خطرمی اندازند در دستور کار پلیس قرار دارد و این گونه رانندگان علاوه بر جریمه و اعمال قانون، نمره منفی نیز در سوابق گواهینامه آن‌ها درج می‌شود.

سرهنگ رحمتی پور گفت: در اجرای ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، گواهینامه رانندگان متخلف دارای ۳۰ نمره منفی به مدت سه ماه ضبط می‌ شود.

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.