سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه اجرایی شدن پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان را یکی از مهمترین اولویت‌های میراث فرهنگی استان دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به گذشت یک دهه از طرح پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان، گفت : این پروژه که قرار است در آن مسیر ۳۲ کیلومتری دو اثر مهم باستانی استان به هم متصل شود، سالهاست که به دلایل مختلفی به مرحله اجرا نرسیده است.

او اجرای پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان را یکی از مهمترین اولویت‌های کنونی میراث فرهنگی استان دانست و گفت : در تلاشیم تا با مجموعه‌ای از اقدامات ظرف دو تا سه ماه آینده گام‌های اساسی را برای اجرای این پروژه برداریم.

سرپرست میراث فرهنگی استان افزود: برای اجرایی شدن این پروژه اخیرا رایزنی‌هایی را داشته ایم و مقرر شده تا برای سرمایه گذاران بسته‌های پیشنهادی ویژه‌ای تعریف کنیم و به این پروژه قابلیت اجرایی ببخشیم.

او با یادآوری اعتباری که پارسال به این پروژه داده شد، افزود: این اعتبار پنج میلیارد تومانی در اختیار راه و شهرسازی قرار داده شد تا از این محل بحث ساماندهی مسیر و باند کندرو کریدور را اجرا کند.

گوهری ادامه داد: طبق رایزنی‌ها اجرای این بخش از پروژه به پیمانکار واگذار شده و میراث فرهنگی استان هم بهره بردار آن خواهد بود.

او با بیان اینکه اجرای پروژه گردشگری بیستون به تاق بستان می‌تواند در رونق گردشگری استان تاثیرگذار باشد، افزود: درصورتی که بتوانیم موانع پیش روی این پروژه را برداریم به رونق گردشگری استان کمک می‌کند.

سرپرست میراث فرهنگی استان با بیان اینکه اجرای این پروژه پروسه‌ای چندین ساله خواهد داشت، گفت: با توجه به پروسه طولانی مدت این پروژه باید هرساله اعتبارات مورد نیاز برای آن تخصیص داده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.