رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: روند شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری به ثبات رسیده، ولی هنوز کاهشی نشده و این ثبات بسیار شکننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: هم اکنون وضعیت تمام شهرستان‌های استان در رنگ بندی کرونایی قرمز و برخی نقاط از جمله شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و سامان در وضعیت قرمز تیره قرار دارند.

او افزود: روند شیوع بیماری کرونا به ثبات رسیده، ولی هنوز کاهشی نشده و این ثبات بسیار شکننده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۹۴ هزار و ۲ مورد نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۷۰ هزار و ۶۵ نفر به کرونا قطعی شده است.

او ادامه داد: انکار بیماری از سوی مبتلایان و فریب تست‌های منفی آزمایشگاهی را خوردن، بعنوان مشکلات عمده در مورد بیماری کرونا بشمار می‌رود و بار‌ها تاکید شده است که در تمامی گونه‌های بیماری کرونا پاسخ منفی کاذب وجود دارد و در سویه دلتا که در حال حاضر شایع‌ترین نوع ویروس است، گاهی نتایج منفی کاذب به ۳۰ درصد هم می‌رسد.

شیرانی گفت: علایم بالینی مهمتر از پاسخ تست است و همه کسانی که علایم سرماخوردگی به علاوه علایم گوارشی، ضعف، بدن درد، کوفتگی عضلانی دارند خود را مبتلا به کووید ۱۹ بدانند.

او افزود: در اپیدمی ها، علایم بالینی کنار گذاشته نمی‌شود و یافته‌های آزمایشگاهی مبنا قرار بگیرد.

شیرانی اضافه کرد: در اپیدمی‌ها حتما علایم نزدیک به علایم بالینی اپیدمی که در آن به سر می‌بریم حتما منتصب به آن نوع بیماری و ویروس می‌شود.

او ادامه داد: یکی از مشکلات عمده که موجب انتشار بیماری در سطح جامعه می‌شود این است که کسانی که مبتلا هستند اصول ایزولاسیون، جداسازی و قرنطینگی را رعایت نمی‌کنند.

شیرانی گفت: بدتر از آن کسانی هستند که علایم بالینی را در خود می‌بینند و با سهل انگاری یا اصلا به پزشک مراجعه نمی‌کنند و یا با منفی شدن نتیجه آزمایش خود، از اصول قرنطینگی تبعیت نمی‌کنند.

او افزود: اعمال محدودیت و ممنوعیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم در ورود به شیب نزولی شیوع بیماری کرونا بسیار موثر است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار