دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه افغانستان در بحران انسانی و اقتصادی غوطه ور است، خواستار حمایت و همبستگی جامعه بین المللی در رابطه با کمک به مردم این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای نسبت به بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان واکنش نشان داد و نگرانی خود را از عمیق‌تر شدن این بحران، ابراز کرد.

وی در این راستا اظهار کرد: تقریبا نیمی از جمعیت افغانستان یعنی چیزی حدود ۱۸ میلیون نفر نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

گوترش ادامه داد:در حال حاضر کودکان، زنان و مردان افغانستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و همبستگی جامعه بین المللی هستند.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد: از همه کشور‌های عضو سازمان ملل درخواست می‌کنیم تا در این روز‌ها که تاریک‌ترین ساعت نیاز مردم افغانستان محسوب می‌شود، بمنظور کمک‌های به موقع، منعطف و جامع خود اقدام کنند.

براساس گزارش یونیسف بیش از ۴ میلیون کودک شامل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دختر از برنامه تحصیلی و مدرسه خارج و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز مجبور به فرار از خانه هایشان شدند و این نهاد بین المللی، از تمام کشور‌های دنیا درخواست کرده است تا در شرایط کنونی افغانستان و نیاز بیشتر برای کمک، کودکان افغان را تنها نگذارند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز در مصاحبه خبری خود با تاکید بر اینکه این سازمان بین المللی همچنان در افغانستان خواهد ماند، گفت: ما براین امر متعهد هستیم که به رغم خروج ارتش‌ها در افغانستان بمانیم.

وی ادامه داد: سازمان ملل به توزیع کمک‌های خود در افغانستان ادامه خواهد داد و برای این امر منابع بیشتری در اختیار این سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار