مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان گفت: طرح پیرولیز به عنوان شاخص‌ترین راهکار در زمینه کاهش دفن پسماند کلید خورده است و برای اولین‌بار در کشور توسط خطوط پردازش پسماند شهر اصفهان اجرا می‌شود.

رحیم محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: پیرولیز روش بهره‌وری و تولید انرژی از ضایعات خطوط پردازش پسماند شهر اصفهان و شاخص‌ترین راهکار در زمینه کاهش دفن در کشور است که توسط مهندسان اصفهان اجرا می‌شود.

او افزود: به طور متوسط روزانه ۹۰۰ تا هزار تن پسماند وارد کارخانه پردازش پسماند می‌شود و در جریان تولید کود آلی یا کمپوست قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان گفت: هر تن پسماند تر، به طور متوسط ۳۰ تا ۵۰ لیتر شیرابه تولید می‌کند که شیرابه می‌تواند منجر به ورود مواد سمی و خطرناک به منابع آبی و خاکی شود.

محمدی ادامه داد: اولین گام در مدیریت شیرابه کنترل و هدایت آن است و بر همین اساس نیز پروژه کانال‌کشی و احداث لاگون‌های تبخیری شیرابه در دستور کار قرار گرفت تا شیرابه حاصل از پسماند‌های تر، از طریق این کانال‌ها به لاگون‌های تبخیری منتقل شود و در آنجا در قالب فرآیند تبخیر در بستری کاملا عایق، از نشت آن به منابع آبی و خاکی جلوگیری شود.

او گفت: پروژه هاضم بی‌هوازی نیز به عنوان تکنولوژی جدیدی است که می‌تواند مدیریت شیرابه را تا حد زیادی بهبود ببخشد، هم اکنون در فاز پایلوت و به ظرفیت ۳۰ کیلوگرم راه اندازی شده و در آینده با اتکا به نتایج حاصل شده فاز‌های بعدی را اجرا خواهیم‌کرد.

انتهای‌پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار