معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بیش از یک سال و نیم است که تالاب گاوخونی رنگ آب به خود ندیده و عدم دریافت حقابه، مشکل اساسی این تالاب است.

حسین اکبری معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،گفت: در نیمه دوم سال ۹۸ مقدار بسیار کمی از آب در تالاب گاوخونی رهاسازی شد که آن هم روز به روز ناچیز و ناچیزتر شده و دیگر آبی برای این تالاب رهاسازی نشده است.

او افزود: متاسفانه تالاب به دلیل عدم دریافت حقابه به سمت خشکی رفته و می‌توان گفت در حال حاضر کاملاً خشک شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر حتی اگر حقابه هم به تالاب گاوخونی تعلق گیرد به علت اینکه آبی پشت سد وجود ندارند و زاینده رود هم کاملا خشک است نمی‌توان آبی به سوی این تالاب رهاسازی کرد.

اکبری با اشاره به اینکه پیگیری‌های فراوانی در خصوص دریافت حقابه تالاب گاوخونی انجام داده‌ایم عنوان کرد: حقابه تالاب گاوخونی برابر با ۱۷۶ میلیون متر مکعب است.

او افزود: امیدواریم با دریافت کسری از حقابه ۱۷۶ میلیون مترمکعبی، دریافت بخشی از ذخایر آبی پشت‌سد و افزایش بارش بتوانیم تالاب گاوخونی را از این شرایط بحرانی خارج کنیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان درباره آسیب پسماند اسیدی به این تالاب گفت: تنها یک تانکر حاوی پسماند اسیدی به صورت غیرمجاز، پسماند‌ها را در تالاب گاوخونی رهاسازی کرده، البته این محل پاکسازی شده تا آسیب کمتری به طبیعت وارد شود. در اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان پاسگاه محیط بانی وجود دارد و نظارت‌ها همچنان برقرار است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.