دهقانی گفت: یک مورد مشکوک به ویروس لامبدا در کشور مشاهده شده و منتظر نتیجه تست قطعی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره خبر‌های منتشر شده مبنی بر مشاهده ویروس لامبدا در کشور، گفت: یک مورد مشکوک که سفر خارجی داشته و علائم ویروس لامبدا را دارد، در کشور مشاهده شده، اما نتیجه قطعی تست هنوز نیامده است. 

او افزود: فعلا گمانه زنی‌ها در حد آن چیزی است که در فضای مجازی منتشر شده و تا مشخص شدن نتیجه قطعی نمی‌توان اظهار نظر کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه ۹۷ درصد موارد جدید ابتلا در کشور پرو را ویروس لامبدا تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: این ویروس هم اکنون در آمریکای جنوبی شیوع یافته و ۷۰۰ مورد نیز در آمریکا ثبت شده است. با توجه به ارتباط میان کشور‌ها احتمالا لامبدا در آینده وارد همه کشور‌ها خواهد شد.

دهقانی ادامه داد: اطلاعات کمی درباره این ویروس وجود دارد، اما شیوع آن نسبت به سایر ویروس‌های جهش یافته بیشتر است و سنین پایین را بیشتر دربرمی گیرد، ولی درباره مرگ و میر آن اطلاعاتی قطعی در دست نیست.

او درباره علائم ویروس لامبدا، گفت: علائم آن مشابه سایر ویروس‌های کرونا یعنی تب و سرفه و از دست دادن حس بویایی و شنوایی است. مهمترین راه پیشگیری هم شست وشوی مستمر دست ها، تهویه مناسب منازل، استفاده از ماسک و دوری از شلوغی به شمار می‌آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر لزوم کنترل دقیق مرز‌های کشور به ویژه مرز‌های غیرقانونی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: رصد و شناسایی بیماری در استان یزد کاملا فعال است و افراد مشکوک به ویژه کسانی که سفر خارجی داشته اند به شدت کنترل می‌شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.