مسئول باغبانی تربت جام گفت: کارت زرد برای کنترل مگس سفید در گلخانه های سطح تربت جام نصب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: کشت گلخانه‌ای به‌عنوان روشی پیشرفته می‌تواند راهی مطمئن برای رونق کشاورزی به خصوص در مناطق کم‌آب محسوب شود و محصولات این نوع کشت برخلاف باور عموم، به دلایل کنترل آفات و بیماری‌ها و همچنین شرایط محیطی مناسب و رسیدگی دقیق‌تر، از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای تولیدات کشت سنتی باشد.

او افزود: باید توجه داشت که بحران آب و کاهش چشمگیر منابع آبی، چالشی بزرگ برای همه کشور‌ها محسوب می‌شود بنابراین لازم است بر افزایش بهره‌وری در مصرف آب به صورت عملی تاکید شود، بر همین اساس برای مقابله با تنش آبی کشور، توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای به‌عنوان جایگزین کشت سنتی راهکاری برای برون‌رفت از این چالش جدی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: تعداد گلخانه‌های فعال در شهرستان ۲۱ گلخانه سبزی و صیفی و ۴ گلخانه گل و گیاهان زینتی می‌باشد که توسعه و ترویج کشت گلخانه‌ها در این شهرستان هنوز جای کار دارد و مستلزم پیگیری می‌باشد.

سهیلا صالحی مسئول باغبانی تربت جام گفت: تاکنون در حدود ۶۰۰ کارت زرد به ۳ گلخانه به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر در تربت جام تحویل داده شد.

او افزود: هدف از نصب کارت زرد شناسایی آفت‌ها وتعداد جمعیت آفت در محیط گلخانه، کاهش مصرف سموم شیمیایی و در نهایت کنترل و نابودی آفت‌ها در گلخانه می‌باشد.

انتهای پیام/س، ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.