کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایعی از جمله صنعت فلزات اساسی، صنایع پالایشی و دارویی جزو صنایع ارزنده حال حاضر بازار سرمایه هستند.

آرتا اسدی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که، در حال حاضر بازار سرمایه در چه وضعیتی به سر می‌برد؟، اظهار کرد:  شاخص کل  بعد از برخورد با ناحیه مقاومتی در محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، برگشت و در حال حاضر ۳ روز متوالی منفی شده است.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: با توجه به اینکه بورس مدت زمان زیادی بود که در روند صعودی قرار داشت و دیگر گنجایش رشد نداشت، اصلاح کوچکی را آغاز کرده است.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در حال حاضر بورس در یک فاز نزولی است و اگر معامله گران قصد ورود به بازار سرمایه را دارند، باید هوشمندانه و با دقت رفتار کنند و از تصمیمات هیجانی به شدت دوری کنند.

اسدی در پاسخ به این پرسش که، در حال حاضر کدام صنایع ارزنده هستند؟، گفت: صنایعی از جمله صنعت فلزات اساسی، صنایع پالایشی و دارویی جزو صنایع ارزنده حال حاضر بازار سرمایه به حساب می‌آیند.

او بیان کرد: از جمله دلایل ارزندگی صنعت فلزات اساسی، رایج شدن بازار ساخت مسکن و افزایش قیمت فلزات اساسی از جمله آهن آلات است. همچنین افزایش تولیدات دارو و مواد بهداشتی، افزایش تقاضا در دارو و ساخت و تولید واکسن، ماسک سه لایه سبب ارزندگی صنعت دارویی شد.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، چه صنایعی برای سرمایه گذاری در بلند مدت مناسب هستند؟، اظهار کرد: از جمله صنایعی که برای سرمایه گذاری در بلندمدت مناسب هستند، صنعت فلزات اساسی، خودرویی، پتروشیمی، بانک‌ها و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی که این صنایع معمولا در بلندمدت سرمایه گذارانشان را با سود‌های خوبی رو به رو می‌کنند. همچنین با توجه به عرضه سیمان در بورس کالا، صنعت سیمان نیز برای سرمایه گذاری در بلند مدت بسیار مناسب است.

او تاکید کرد: البته شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و زراعتی وابسته به عوامل بسیاری از جمله زمان و فصل هستند. مثل صنعت کشاورزی که در فصول مختلف شرایط متفاوتی را دارند، اما هلدینگ‌های سرمایه گذاری عموما در تمام طول سال، ارزنده هستند.

اسدی در پاسخ به این پرسش که، چه صنایعی برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت مناسب هستند؟، گفت: در حال حاضر محصولات چرمی و صنعت حمل و نقل شاخص مثبتی را دارند و برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت مناسب هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار