روز هفتم رقابت‌های پارالمپیک توکیو با کسب ۲ طلا و یک نقره به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کاروان ایران در روز هفتم رقابت‌های پارالمپیک توکیو نیز مانند چند روز گذشته عملکرد درخشانی را داشت و توانست مدال‌های با ارزشی را در پارالمپیک توکیو کسب کند.

کاروان ایران امروز در ۵ رشته دو و میدانی، پارا تیراندازی، پارا تیر و کمان، دوچرخه سواری و والیبال نشسته به مصاف حریفان خود رفت.

ایران امروز موفق شد ۳ مدال (۲ طلا و یک نقره) کسب کند و رتبه خود را در جدول زده بندی مدال‌های پارالمپیک توکیو بهبود بخشد.

نتایج ورزشکاران ایرانی در روز هفتم پارالمپیک توکیو به شرح زیر است.

دو و میدانی

هاشمیه متقیان

روز هفتم رقابت‌های پارالمپیک توکیو با نمایش درخشان هاشمیه متقیان نماینده ایران در پرتاب وزنه رقابت‌های پارالمپیک توکیو همراه شد؛ و هاشمیه متقیان ورزشکار کشورمان با ثبت رکورد ۲۴.۵۰ به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت و نخستین مدال طلای بانوان کشورمان را در این مسابقات به دست آورد.

متقیان با ثبت رکورد ۲۴.۵۰ علاوه بر کسب مدال طلا توانست رکورد جهان را هم ارتقا دهد و نام خود را در پارالمپیک توکیو ثبت کند.

هاشمیه متقیان

تیر اندازی

ساره جوانمردی

ساره جوانمردی که یکی از پر امیدترین نماینده‌های کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک توکیو بود خوش درخشید و توانست مدال طلای پارالمپیک توکیو را کسب کند. جوانمردی با کسب ۲۳۹.۲ امتیاز بالاتر از ورزشکار ترکیه و مجارستان قهرمان شد. او با این امتیاز توانست رکورد جهانی این رشته که در دستان فرانسیس روبینای هندی بود را بشکند.

این پاراتیرانداز ایران در مرحله مقدماتی با کسب ۵۷۲ امتیاز با اقتدار به فینال رسیده بود. به این ترتیب جوانمردی به سومین مدال طلای خود در بازی‌های پارالمپیک دست یافت. او در دوره گذشته در ریو هم دو مدال طلا گرفته بود.

ساره جوانمردی

سمیرا ارم

ارم دومین نماینده ایران در شته تپانچی بادی ۱۰ متر بود که با وجود عملکرد خوب نتوانست به فینال این رقابت‌ها صعود کند.

ارم با کسب ۵۳۲ امتیاز در رتبه هفدهم این رشته قرار گرفت از پارالمپیک توکیو حذف شد.

سمیرا ارم

تیر اندازی با کمان

علی سینا منشا زاده

منشا زاده در مرحله یک هشتم نهایی رشته تیر و کمان کامپوند انفرادی در مقابل حریف فنلاندی خود شکست خورد و نتوانست به جمع هشت نفر پایانی این رقابت‌ها صعود کند از توکیو ۲۰۲۰ حذف شد.

علی سینا منشا زاده

رمضان بیابانی

بیابانی که یکی از شانس‌های اصلی مدال کشورمان بود عملکرد خوبی را در روز هفتم رقابت‌های پارالمپیک توکیو از خود نشان داد و توانست مدلا نقره این مسابقات ر کشب کند.

بیابانی ابتدا در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های کامپوند انفرادی پارالمپیک توکیو مقابل پیوتر مونتاگو از بلژیک به برتری دست پیدا کرده و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

رمضان بیابانی ملی پوش پاراتیر و کمان کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف بائر شیگایف از روسیه رفت و در پایان موفق شد حریف خود را شکست داده و به نیمه نهایی صعود کند. بیابانی در این رقابت با امتیاز برابر ١۴٣، اما با تیر طلایی به برتری رسید.

بیابانی در مرحله نیمه نهایی رقیب چینی خود را در شکست داد و با اقتدار به فینال پارالمپیک توکیو رسید. در حالی که هه انتظار یک مدال طلای دیگر را از تیر و کمان کشورمان داشتیم بیابانی مقابل دیگر نماینده چین هی ژی آئو از چین با نتیجه ۱۴۷ بر ۱۴۳ شکست خورد و از کسب مدال طلای رقابت‌های پارالمپیک توکیو باز ماند.

رمضان بیابانی

دوچرخه سواری

مهدی محمدی پارادوچرخه سوار کشورمان در رقابت‌های پارالمپیک توکیو در بخش جاده تایم تریل انفرادی با زمان ۵۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه ۶۵ صدم ثانیه و کسب رتبه یازدهم به کار خود در رقابت‌های پارالمپیک توکیو پایان داد و این رقابت‌ها را بدون کسب مدال ترک کرد.

محمدی پیش از این در بخش ۴ کیلومتر نیز از کسب مدال رقابت‌های پارالمپیک توکیو باز مانده بود.

مهدی محمدی

والیبال نشسته

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در سومین مسابقه خود در مرحله گروهی رقابت‌های پارالمپیک توکیو موفق شد مانند ۲ بازی گذشته خود با اقتدار و در ۳ ست پیاپی تیم ملی چین را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کند.

تیم والیبال نشسته ایران در حالی به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کرد که تا به حال هیچ ستی را به تیمی در این مسابقات واگذار نکرده است.

والیبال نشسته


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار