برای کمک به افزایش تولید و توسعه واحد‌های تولیدی، رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار سازمان بسیج مهندسین سپاه فجر استان فارس قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین پناهی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه از ابتدای امسال ۵۵۰ واحد صنعتی پایش و عارضه یابی شده است، گفت: با بررسی‌ها و همکاری‌های دستگاه‌های اجرایی مشکل ۱۲۵ واحد صنعتی و معدنی در استان بر طرف شده است که تعدادی از آن کارخانه‌ها در شهرستان‌های استان قرار دارند.

او افزود: واحد‌های صنعتی خرد، کوچک، متوسط با ۹۴ درصد بیشترین درصد از صنایع موجود در کشور را شامل می‌شود و از طرف دیگر این واحد‌ها نقش بسزایی در اشتغال و تولید کشور ایفا می‌کنند.

پناهی گفت: طبق آمار‌های ارائه شده حدود ۶۰ درصد این واحد‌ها تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.

او بیان کرد: با توجه به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی‌ها سازمان بسیج مهندسین صنعت، معدن طرح صنعت یار و معدن یار را با هدف کمک به احیای صنایع و معادن راکد، و نیمه فعال به منظور توسعه و شکوفایی این صنایع با رویکرد توسعه فضای کسب و کار برای پشتیبانی موثر از واحد‌های تولیدی، کمک به تثبیت اشتغال، فرهنگ سازی صنعتگران به مشاوران و متخصصین برای حل مشکلات صنعت بصورت میدانی شروع کرده است.

مدیرعامل کارخانه پوشش کاران پایدار فارس، با بیان اینکه این کارخانه، افزایش قدرت برق کار، توسعه فضای کارخانه و تامین آب را برخی از مشکلات و موانع توسعه کارخانه است، گفت: در حال حاضر این کارخانه با یک چهارم ظرفیت فعال است که اگر این مشکلات برطرف شود نه تنها تولید افزایش میابد بلکه تعداد ۲۰۰ نفر نیرو‌های فعال در کارخانه و خارج از کارخانه را می‌توان افزایش داد.

مرادی افزود: با همیاری سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فجر استان و شرکت توزیع برق شیراز مقرر شد به زودی برق این واحد تولیدی از ۹۰ کیلووات به ۲۴۰ کیلووات افزایش یابد و همچنین با مساعدت سازمان صنعت معدن و تجارت استان ۲ هکتار به فضای کارخانه اضافه شود.

این کارخانه تولید کننده عایق و پوشش لوله‌های فلزی انتقال سیالات آب نفت و گاز است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.