معاون اجتماعی پلیس استان همدان گفت: شهروندان مراقب مجرمان با عنوان جعلی « مامور نیروی انتظامی» باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین بشری معاون اجتماعی پلیس استان همدان گفت:متاسفانه برخی افراد سودجو با سواستفاده از تجهیزات دستگاه‌های دولتی از قبیل بی سیم، دستبند، اسلحه و حتی جعل سربرگ‌های اداری اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه از قبیل ارتشا، اخاذی، سرقت به عنف و سایر جرایم می‌ کنند که ضرورت دارد شهروندان در مواجهه با این افراد آگاهی و دانش لازم را داشته باشند.

او به شهروندان توصیه کرد: که مأموران پلیس مسئول تعیین و اعمال هیچ نوع مجازاتی نیستند و حق دریافت مبلغ جریمه و یا هر گونه وجهی به‌صورت دستی را ندارند و در صورت درخواست و مطالبه هرگونه وجه و یا خواسته نامتعارف؛ باید به قلابی بودن مامور یا ماموران شک کرد.

معاون اجتماعی پلیس استان  همدان  در ادامه افزود: برابر مقررات و دستورالعمل صادره، کلیه مأموران چه با لباس رسمی دولت و چه با لباس شخصی، مکلف به نشان‌دادن کارت شناسایی خود هستند و ضرورت دارد شهروندان با حفظ خونسردی، از مأموران کارت شناسایی مطالبه و از واقعی بودن کارت مطمئن شوند.

بشری در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با این افراد و در صورت وجود هر گونه شک و یا شبهه بلافاصله با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا کلانتری محل و یا شماره تلفن ۱۹۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.