به دنبال انتشار فیلم مداحی خواهران به صورت تک خوانی، سازمان بسیج مداحان و کانون مداحان استان بوشهر به صورت مشترک بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سازمان بسیج مداحان و کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی استان بوشهر با قدردانی از مداحان، ذاکران، مسئولان هیات‌ها و دست اندرکاران برپایی عزاداری امام حسین (ع) با انتشار بیانیه‌ای به انحراف در فرهنگ عاشورایی واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است:« همانطورکه مستحضرید، امسال برنامه‌های عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام در دهه‌ اول محرم در شرایطی حساس و با رهنمود‌های حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و پیروی هیئات مذهبی و جامعه‌ مداحان از منویات معظم‌له با رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خوبی برگزار گردید».

در ادامه این بیانیه با قدردانی از مداحان، ذاکرین، وعاظ، مسئولان هیات‌ها، بانیان مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، اصحاب رسانه و دست اندرکاران برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان که در طول سالیان متمادی، موجبات رشد و بالندگی و ایجاد شور و شعور حسینی در بین عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را فراهم کرده‌اند، نوشته شده است: «نکته حائز اهمیت در این برهه، این است که گاهی مشاهده می‌شود برخی از روی غفلت و سهل‌انگاری، خواسته یا ناخواسته، موجبات انحراف در فرهنگ عاشورایی جامعه را فراهم کرده، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به عقاید و باور‌های دینی مردم وارد می‌کنند که چه بسا برخی از این اقدامات، موجب ایجاد سنت غلط در این فرهنگ نیز می‌شود. متاسفانه شبکه‌های اجتماعیِ افسارگسیخته هم در فضای مجازی بدون هیچ ابایی به نشر و ترویج آن می‌پردازند».

در بیانیه عنوان شده است:«یکی از این موارد که باعث نگرانی است و متدینین بی‌شماری، از مسئولان مربوطه درخواست رسیدگی جدی نموده‌اند، تولید برنامه‌ «مداحی برخی از خواهران به صورت تک‌خوانی» در جمع‌های مختلط و انتشار آن در فضای مجازی می‌باشد. بدین وسیله به اطلاع می‌رساند باتوجه به مفسده انگیز بودن این قبیل برنامه‌ها و حکم فقهی مراجع دینی مبنی بر حرام بودن مداحی خواهران به صورت تک خوانی در حضور برادران یا در جمع‌های مختلط و نشر آن در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، انجام چنین اقداماتی ممنوع بوده و در صورت مشاهده، با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت».

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.