بابل از جمله شهر‌های پیشرو در تزریق واکسن کرونا در کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل روند تزریق واکسن کرونا در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بابل از جمله شهر‌های پیشرو در تزریق واکسن در کشور به شمار می‌رود.

او افزود: مجموع٢٢٣ هزار و ٢١٥ تزریق واکسیناسیون عمومی ۱۴۹ هزار و ۷۰۸ تزریق نوبت اول و٧٣ هزار و ٥٠٧ تزریق نوبت دوم انجام شده است.

جلالی گفت: حدود ٣٧ درصد مردم شهرستان بابل حداقل یک تزریق و در حدود ١٨ درصد مردم هر دو تزریق را انجام داده اند که هر دو آمار از میانگین کشورى بسیار بهتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: همچنین ۶ هزار دز واکسن ایران کوبا در مرحله کارآزمایی به همشهریان بابلی تزریق شده است.

دکتر جلالی گفت: انواع واکسن تحویلی و تزریق روزانه در بابل سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، پاستور و برکت می‌باشد.

او افزود: بابل به عنوان دروازه ورودی کرونا به مازندران در روزهاى اخیر از پیک موج پنجم کرونا عبور کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: برای سرعت بخشی به تزریق واکسن، دو مرکز تجمیعی در مصلاى بزرگ شهر بابل و سالن ورزشی شهید شجاعیان دانشگاه علوم پزشکی بابل فعال بوده و همچنین مرکز خودرویی تزریق واکسن کرونا در پارک پردیس از جمله مراکز تجمیعی دیگری است که خدمت رسانی می‌کند.

دکتر جلالی افزود:علاوه بر این، ۴۰ مرکز بهداشت شهری و روستایی هم همچنان کار تزریق واکسن را ادامه می‌دهند و در مجموع در حال حاضر تزریق روزانه واکسن کرونا در بابل به روزانه حدود ۶ هزار فرد رسیده و روزانه تا ۱۰ هزار نفر قابل افزایش است.

او گفت: به منظور تسریع در روند واکسیناسیون یک مرکز دیگر در محل سپاه ناحیه بابل در حال آماده سازی است که در روز‌های آینده آماده خدمت رسانی در تزریق واکسن کرونا خواهد شد.

کاهش بستری‌ها در بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کاهش بستری روزانه بیماران کرونایی از ۱۲ روز گذشته شروع شد و در سه روز گذشته با تلاش کادر بهداشت و درمان شاهد ترخیص ۵۴۴ بیماران کرونایی بستری و سرپایی بودیم.

او افزود: در موج پنجم کرونا که بستری بیماران کرونایی بابل به رقم بی سابقه نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ نفر رسیده بود که با توجه به تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های کرونایی مرکز موقت بستری با ظرفیت ١٠٠ تحت در سالن مخابرات استان مازندران در بابل راه اندازى و مورد بهره بردارى قرار گرفت.

دکتر جلالی با بیان این که در حال حاضر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان از قبل از موج پنجم بهتر شده و به ۶۰ درصد افزایش یافته است، افزود: انتظار می‌رود که شهروندان حساسیت‌ها را مد نظر قرار داده و این آمار باید به بالای ۹۰ درصد افزایش یابد تا شرایط مطلوبی بدست آید.

او گفت: ترخیص جهشی بیماران کرونایی از مراکز درمانی با حال عمومی مساعد نباید مردم را نسبت به رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی بی توجه کند و این می‌تواند آمار بستری را افزایش دهد.

لامبدا بیخ گوش ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ویروس جهش یافته لامبدا در حال حاضر در بیخ گوش ما در کشور ترکیه گزارش شده و همچنین در ۵۰ کشور دنیا این ویروس جهش یافته تاخت و تاز می‌کند که در آرژانتین و پرو بسیار مرگ آفرین بوده است.

جلالی افزود: اگر کشور ما دچار موج ششم کرونا شود بدون تردید ویروس جهش یافته لامبدا زمینه ساز آن خواهد بود و مردم به صورتی جدی نسبت به این مسئله حساس باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.