خدمات رایگان تیم درمانی هلال احمر یزد در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از ویزیت رایگان بیش از ۷۰۰ نفر در شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: تیم درمانی و پزشکی هلال احمر استان یزد با همکاری بسیج جامعه پزشکی متشکل از متخصصین اطفال، عفونی، زنان و زایمان، داخلی و پزشک عمومی، روانشناس، ماما، جراح و تعدادی از اعضا داوطلب و امدادگر به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه به صورت کاملا داوطلبانه در شهرستان دلگان و اجرای طرح نذر آب ۴ حضور داشتند.

حرازی زاده افزود: تیم پزشکی هلال احمر یزد در پایان روز دوم و فعالیت خود در مجموع بیش از ۷۰۰ نفر از مردم شهرستان دلگان را به صورت رایگان ویزیت نمودند.

او بیان کرد: در جهت فعالیت این کاروان، سه هزار نفر در شهرستان دلگان و روستا‌های اطراف از خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و معیشتی و تیم سحر جوانان هلال احمر این کاروان بهره‌مند شدند.

حرازی زاده ادامه داد: همچنین ۲۷۰ بسته غذایی شامل روغن، چای، برنج، شکر، ماکارانی، قند، رب گوجه، سویا و ۵۶۰ بسته بهداشتی بین مردم مناطق محروم دلگان به کمک تیم هلال احمر استان یزد توزیع شده است.

این مقام مسئول از انجام ۷۱۲ ویزیت و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۷ بیمار از خدمات پزشک داخلی، ۱۵۰ نفر از پزشک عمومی، ۱۲۲ نفر پزشک اطفال، ۵۹ نفر از پزشک عفونی، ۱۸۶ نفر پزشک زنان، زایمان و ماما و ۶۸ نفر ختنه و همچنین تعدادی از خدمات روانشناسی بهره‌مند شدند.

او ادامه داد: توزیع ۲۰۰ کیسه آرد و همچنین تعدادی بسته لوازم التحریر و تعدادی اسباب بازی به ارزش ریالی بیش از ۱۶۰ میلیون ریال بین نیازمندان از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

حرازی زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات آبی روستاییان بیان کرد: در این جهت ۱۲ عدد تانکر (به حجم دو عدد ده هزار، سه عدد ۵۰۰ لیتری، هفت عدد ۱۰۰۰ لیتری) ۱۵۰ متر لوله و اتصالات در مناطق محروم جایگزاری و همچنین دو هزار و ۴۵۰ عدد آب معدنی نیز در روستا‌های دلگان توزیع شده است.

او با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین اولویت‌های هلال احمر است، گفت: احصاء مشکلات مردم در نقاط محروم یکی از برنامه‌های کاروان نذر آب در نقاط مختلف است.

بنا به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد تمام این خدمات با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شده است.

او بیان کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده آن دسته از افراد این روستا که دارای مشکلات ناباروری هستند، برای درمان در یزد حمایت می‌شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در طرح نذر آب ۴ نگاه جمعیت بر آبرسانی پایدار در مناظق محروم است که با همکاری جمعیت هلال احمر استان یزد و سمنان در منطقه دلگان اجرای پروژه آبرسانی پایدار با مشارکت شرکت علی بابا برای روستای هندل آباد با ظرفیت ۸۰ خانوار آغاز شده که تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار