رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر گفت: تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر این شهرستان برای تمرین جستجو و نجات، در منطقه کویری مستقر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، بزاززاده، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر، گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر برای تمرین عملیات جستجو و نجات در کویر، شبانه در کویر این شهرستان مستقر شدند.

او بیان کرد: برای آمادگی تیم عملیاتی امداد و نجات در کویر جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر بر اساس برنامه ریزی هدفمند و الگوی طراحی شده کارگاه‌های آموزشی برگزار شد.

بزاززاده گفت: این کارگاه‌های آموزشی مبتنی بر نیاز در شرایط واقعی با هدف ارتقاء مهارت‌های تخصصی امدادی اعضای این تیم برگزار شد.

او گفت: در این کارگاه اصول جستجو و نجات در کویر، رصد و پیمایش مصدوم، اصول جهت یابی در کویر و استفاده از تکنیک‌های امدادی در جستجوی مصدوم، جهت یابی از طریق ستارگان، فوریت‌های پزشکی در کویر، استقرار کمپ و چادر امدادی مورد تمرین و بازآموزی قرار گرفت.

بزاززاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع این کارگاه، استقرار شبانه در کویر در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی که بیش از ۱۲ ساعت بود، توانمندی‌های ارتباطی، لجستیکی و مهارتی این تیم مورد ارزیابی قرار گرفت که نشان از توان بالای این تیم دارد.

او عنوان کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر با پنج تیم پنج نفره تخصصی عملیاتی گامی قوی در حوزه امداد و نجات این شهرستان برداشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار