حاجی بیگلو گفت : شفافیت مالیاتی خریداران، از مزایای عرضه بورسی سیمان است و البته با توجه به توان مالی ضعیف صنوف برای خرید سیمان، سازمان همیاری‌های شهرداری هم ورود پیدا کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رئیس سازمان صمت خراسان شمالی  با بیان اینکه افراد دارای کد بورسی، امکان خرید روزانه ۱۰تا۴۰۰ تُن سیمان از پنج تیپ را دارند گفت: شرکت‌های ساختمانی ابتدا نیاز روزانه دوهزار تُن سیمان استان را تامین کنند در غیراینصورت برخورد قانونی خواهد شد.


بیشتر بخوانید 


حاجی بیگلو افزود:دو‌هزار تن سیمان ، تنها ۳۵تا۴۰درصد تولید روزانه استان است.

رئیس سازمان صمت استان در ادامه بررسی وضعیت سیمان استان گفت: مقبولیت سیمان بجنورد در استان‌های شمالی، ممکن بود موجب فروش بی ضابطه یا قاچاق شود که با بیشتر شدن بازرسان از آن جلوگیری می‌شود؛ کما اینکه روز‌های گذشته قیمت هر پاکت سیمان از ۵۵هزار به ۴۰ و چند هزار تومان کاهش یافته است.

حاجی بیگلو از مردم خواست تخلفات احتمالی همچون احتکار و قاچاق و گرانفروشی را به سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهند.

قنادیان کارشناس بازار سرمایه هم رقابت واقعی بین فروشندگان و خریداران، شفافیت قیمت و معاملات و نبود واسطه را از مزایای عرضه سیمان در بورس عنوان کرد.

سیدالموسوی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم لازمه ساماندهی بازار سیمان را تایید شدن لیست خریداران در سازمان حمایت و ثبت کارخانه‌های تولید سیمان در سامانه جامع تجارت دانست و گفت: اگر این اطلاعات ثبت نشود، تخلف است.

او گفت: ۱۷پرونده تخلف جزئی و غیرموثر سیمان (ارزش کمتر از یک میلیون تومان) تشکیل شده که ۱۶مورد گرانفروشی و یک مورد مشکل صنفی بوده است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.