با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ۴ طرح اداره بهزیستی کاشمر با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه ساختمان تعاونی پخت انواع نان و شیرینی گفت: باید از موفقیت‎های چنین زنانی که سرپرست خانوار هم هستند مستند‌هایی تهیه و به دیگر زنان امید داده شود. بدون شک زنان دیگری هم هستند که اگر حمایت شوند و مسیر برایشان مهیا گردد خواهند توانست به جز برای خود برای چند نفر دیگر هم اشتغال زایی کنند.


او با بیان اینکه اکنون در کل خراسان رضوی هزار و ۴۰۰ پرسنل بهزیستی جامعه هدف ۶۵۰ هزار نفری را پوشش می‎دهند، افزود: باید از این موفقیت و طرح به عنوان یک مدل استفاده نمود و در دیگر طرح‌ها آن را پیاده نمود، مسئول این کارگاه باید این مسیر موفقیت را همچنان ادامه داده و نسبت به گسترش این فعالیت تلاش کند.


مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه افتتاح ساختمان کمپ ماده ۱۵ همیاران رهایی با اشاره به اینکه شهرستان کاشمر تقاضای راه اندازی کمپ ماده ۱۶ را هم دارد، ادامه داد: در خراسان رضوی فقط سه کمپ ماده ۱۶ فعال هستند و از جمله آسیب هاییی که این کمپ‌ها دارند این هست که تعدادی از افرادی که به این کمپ می‎آیند و جزء معتادان متجاهر هستند که بعد از ترخیص شدن امکان دارد به شهر اصلی خود برنگردند و در همان شهر ساکن شوند.


فیروزی بیان کرد: هر سه تا شش‌ماه که ۵۰ تا ۶۰ نفر از معتادین بعد از بهبود ترخیص می‌شوند که ۲۰ تا ۳۰ نفرشان در همان شهرستان رسوب می‎کنند و دیگر به شهر خود بر نمی‎گردند.


حضور پررنگ بخش خصوصی در ۲۷ پروژه قابل افتتاح هفته دولت در شهرستان کاشمر


مسلم ساقی فرماندار کاشمر در این مراسم با تقدیر از کسانی که در جبهه اقتصادی تلاش و کوشش می‌کنند، گفت: از ۳۷ پروژه‌ای که در هفته دولت امسال افتتاح می‎شود بخش اعظم سرمایه‎گذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی بوده است.


او از افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در شهرستان کاشمر طی یک سال اخیر خبر داد و افزود: برای فعالیت بیشتر سرمایه‎گذاران و کارآفرینان در شهرستان باید تمامی زمینه‎ها و زیرساخت‌های لازم مهیا شود.

فرماندار کاشمر ادامه داد: علی رغم مشکلات اعتباری که بانک‌های شهرستان داشته‌اند، اما طی پنج ماه ابتدای امسال ۶۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه‌های مختلف پرداخت کرده‌اند.


ساقی بیان کرد: همزمان با هفته دولت امسال ۳۷ طرح با اعتباری افزون بر ۲۹ میلیارد و ۲۰۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درشهرستان کاشمر به بهره برداری رسید. ۲۷ طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان که ۵۵.۶ درصد اعتبارات را شامل می‌شود مربوط به بخش روستایی و ۱۰ طرحبا اعتبار ۱۲ میلیارد و ۹۵۹ میلیون تومان که ۴۴.۳۷ درصد اعتبارات را شامل می‌شود مربوط به بخش شهری است.

همچنین اعظم حسن زاده مدیر بهزیستی کاشمر در حاشیه این مراسم گفت: افتتاح ساختمان کمپ ماده ۱۵ مرکز اقامتی میان مدت همیاران رهایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۳۱ میلیارد ریال، ساختمان تعاونی پخت انواع نان و شیرینی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، افتتاح مرکز مشاوره عمومی با هزینه حدود ۱.۵ میلیارد ریال و افتتاح مرکز مشاوره عمومی طنین با هزینه‌ای حدود ۱.۵ میلیارد ریال از جمله پروژه‎هایی است که در هفته دولت امسال به بهره‎برداری رسید.


انتهای پیام//م. د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.