نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که بیش از ۹۰ درصد مردم جهان واکسن نزده باشند زنجیره ابتلا به کرونا قطع نخواهد شد و به همین دلیل شاهد تداوم بیماری و جهش‌های جدید کرونا هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطع زنجیره کرونا با واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصدی محقق می‌شود گفت: پیش از این اعلام شده بود زمانی که ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند این زنجیره قطع خواهد شد، ولی اکنون اعلام شده است برای قطع آن در دنیا باید واکسیناسیون به ۹۰ درصد برسد.

او افزود: روزی کشور‌های ثروتمند دنیا باید به این نتیجه برسند که واکسن را برای کشور‌های فقیر دنیا تامین کنند وگرنه شاهد پایداری و حضور کرونا در جهان خواهیم بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمپین‌هایی برای جلوگیری از واکسیناسیون اجباری ادامه داد: عده‌ای نمی‌توانند با واکسن نزدن، سلامت دیگران را به خطر اندازند، زیرا ما در مقابل جان دیگران نیز مئوول هستیم و اگر با عدم واکسیناسیون سلامت سایر افراد به خطر افتد، این کار اخلاقی نیست.


بیشتر بخوانید



قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این که برخی افراد معتقد هستند بیشتر کشور‌های دنیا واکسیناسیون خود را به مرحله نهایی رسانده و مردم ملزم به زدن ماسک نیستند بیان کرد: ممکن است کشور‌های کوچک و محدودی توانسته باشند تمام مردم خود را واکسینه کنند، ولی طبق اطلاعات موجود، هیچ کشوری نتوانسته سطح واکسیناسیون خود را به ۷۰ درصد برساند.

او تصریح کرد: اگر به فرض، پوشش واکسیناسیون نیز ۱۰۰ درصد شود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نفی نمی‌شود، زیرا واکسیناسیون در کنار رعایت نکات بهداشتی لازم است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واکسیناسیون، جلوی سرایت کرونا را نمی‌گیرد بلکه میزان تلفات و شدت بیماری را کاهش می‌دهد و تا زمانی که این زنجیره قطع نشود شاهد جهش‌های جدید کرونا نیز خواهیم بود.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار