کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص مواد غذایی به جز قند و شکر می‌تواند تا محدوده ۵۲ هزار واحد اصلاح داشته باشد و سپس تا محدوده ۷۱ هزار واحد رشد کند.

علی ملک لی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت شاخص گروه غذایی به جز قند اظهار کرد: گروه مواد غذایی شامل ۲۲ شرکت است که از شاخص‌ترین آن‌ها می توان به شرکت های صنعت غذایی کوروش، خوراک دام پارس، بهنوش ایران و لبنیات پاک اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در حال حاضر شاخص مواد غذایی به جز قند و شکر، در حوالی ۵۸ هزار واحد است که ما انتظار داریم به عددی حدود ۵۲ هزار واحد برسد و بعد از آن می تواند تا محدوده ۷۱ هزار واحد رشد داشته باشد.

ملک لی افزود: از ۱۰۰ روز گذشته در ۶۰ روز کاری قبل، روند کاهشی 10 ماه گذشته تمام شده و شاهد بالا رفتن شاخص این گروه هستیم. البته با توجه به رشد خوب ۱۰ روزه اخیر که حدود ۱۵ درصد در شاخص صنعت مواد غذایی به جز قند و شکر افزایش داشته ایم، انتظار اصلاح کوتاه مدت چند روزه در شاخص این گروه را متصور هستیم.

کارشناس بازار سرمایه از لحاظ اندیکاتور RSI (که شاخص قدرت خریدار و فروشنده هست) شاخص صنعت مواد غذایی را تحلیل کرد و گفت: اندیکاتور RSI (محدوده قرمز رنگ) فرضیه کوتاه مدت، اصلاح در  صنعت مواد غذایی به غیر از قند و شکر را قوی‌تر می‌کند.

ملک لی تاکید کرد: هم اکنون عدد اندیکاتور RSI بالای ۷۰ هست که نشان دهنده کاهش قدرت خریداران و افزایش قدرت فروشندگان است. هر زمان عدد اندیکاتور RSI بالای ۷۰ باشد، انتظار کاهش شاخص را داریم و هرزمان عدد اندیکاتور RSI زیر ۳۰ باشد، انتظار افزایش شاخص را داریم.

او بیان کرد: برای میان مدت (۳ تا ۶ ماه) با توجه به خروج این شاخص از مثلث کاهشی، انتظار برگشت قیمتی به نقطه خروج از کانال نزولی (پولبک) و پس از آن رشد تا محدوده سبز رنگ را داریم که حدود ۳۵ درصد رشد را از آن منطقه انتظار داریم. آزادسازی قیمت‌های مربوط به محصولات  این گروه از جمله لبنیات نیز میتواند این فرضیه را قوی‌تر کند.

ملک لی در پاسخ به این پرسش که، در حال حاضر چه اخباری بر صنایع مواد غذایی به جز قند و شکر موثر است؟، اظهار کرد: آزاد سازی قیمت‌ها مربوط در صنایع مواد غذایی به جز قند و شکر و افزایش قیمت لبنیات، از جمله شیر خام و کره توانسته و می تواند سبب افزایش شاخص مواد غذایی به جز قند و شکر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار