چمبر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بی‌معنی است وقتی حزبی از یک فرد حمایت کرده از او انتقاد کند

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ضرورت وجود احزاب در کشور توضیحاتی را بیان کرد.

عیسی چمبر عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم پاسخگو بودن احزاب در فرآیند روی کار آوردن افراد، بیان کرد: احزاب نهادهای دراز مدتی هستند که ده‌ها سال فعال می‌کنند، بنابراین اگر یکی از نامزدهای آنها ارتباط لازم با مردم را نداشته باشد برای دور بعد انتخابات به مشکل جدی خواهد خورد.

او با اشاره به روی کار آمدن اسحاق جهانگیری از حزب کارگزاران و محمدباقر نوبخت از حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: به نظر شما وقتی که رای عبدالناصر همتی در انتخابات کاهش می‌یابد این نتیجه چیست؟ حزب کارگزاران از همتی حمایت کرد، اما او رای نیاورد زیرا مردم حاصل عملکرد گروهی که از او حمایت کردند را دیدند و از همین رو نیز در این انتخابات به او رای ندادند، حال ممکن است در انتخابات دیگر به او رای دهند.

چمبر تشریح کرد: به بیانی دیگر اتفاقا احزاب زمانی که گزینه معرفی می‌کنند اگر از نظر مردم گزینه‌هایشان مورد قبول نباشد اولین پیامدش در انتخابات بعدی خود را نشان خواهد داد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که چرا خود حزب کارگزاران از عملکرد اسحاق جهانگیری انتقاد نکرد، گفت: بی معنی است وقتی که حزبی از یک فرد حمایت کرده و او را روی کار آورده است خودش نیز از او انتقاد کند.

فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: پاسخگوی سیستم اتوماتیک یک نظام حزبی است، یعنی هر حزبی که از یک فرد حمایت کند و او به هر دلیلی مورد رضایت مردم نباشد در دوره بعد موفق نخواهد شد. از همین رو بهتر است که احزاب گزینه معرفی کنند.

وی با اشاره به افرادی که به محض روی کار آمدن اعلام می‌کنند که از هیچ حزب و گروهی نیستند گفت: بخش عمده‌ای از این موضوع به سبب توسعه نیافتگی نظام سیاسی ماست که برای احزاب جایگاهی قائل نیست، وگرنه در پیچیدگی‌های دنیای مدرن امروز سیاست بدون حزب اصلا معنی ندارد؛ بخشی دیگر هم به سبب عملکرد احزاب سیاسی است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار