قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین درباره مجلس یازدهم و دولت سیزدهم توضیحاتی را بیان کرد.

علیرضا خجسته پور قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین  در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سول که آیا نمایندگان مجلس یازدهم رفتار حزبی دارند؟ گفت: معتقدم کابینه آقای رئیسی مختص به یک حزب و جریان خاص نیست و از همین رو نیز مجلس هم قاعدتا رفتار حزبی در برابر کابینه نخواهد داشت.

او ادامه داد: علاوه بر این درست است که اکثریت کرسی‌های مجلس یازدهم در اختیار نیرو‌های انقلابی است، ولی خود این مجلس هم یک مجلس حزبی محسوب نمی‌شود؛ بنابراین مخالفت‌ها و موافقت‌هایی که از سوی نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی انجام شد از یک مشی حزبی تبعیت نمی‌کند.

خجسته پور افزود: همانطور که می‌دانید مجلس یازدهم حاصل ائتلاف‌ها بود، یعنی ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی که در تهران فعال بودند و اصلاح طلبانی که با هم ائتلاف کردند؛ بنابراین زمانی که ما وارد فضای ائتلافی می‌شویم نمی‌توان یک حزب خاص را پاسخگو دانست که البته معتقدم این یکی از اشکالات بزرگ است، زیرا همواره ائتلاف‌ها دارای فاصله زیادی از احزاب هستند و احزاب همواره دارای مانیفست‌های خاص خود هستند و در ائتلاف‌ها شرکت می‌کنند. 

 قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به روند انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم بیان کرد: قبل از اینکه مجلس تشکیل شود و ائتلاف‌ها صورت بگیرد یک مسیر سخت و پرسنگلاخ و پر هزینه‌ای را از آن خود می‌کند تا این ائتلاف‌ها به نتیجه برسند، برای مثال در همین تهران شاهد بودید که فهرست نهایی یک هفته پیش از انتخابات بسته شد. اما اگر احزاب فراگیر قدرتمند از سه یا چهار حزب باشد که از اول تا آخر دوره نمایندگی پاسخگوی اعمال یک فرد باشد مسیر درست است، اما متاسفانه آن چه که در جغرافیای سیاسی کشور ما درحال اتفاق افتادن است چیزی غیر از این است و بازی اصلی در دست ائتلاف‌ها صورت می‌گیرد و نه احزاب؟

فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد:  قانون اساسی این اختیار را به نماینده داده است که براساس سوگندی که در روز تحلیف داشته آنچه که به صلاح و مصلحت کشور است در تریبون مجلس اعلام کند، اما در جلسات رای اعتماد  مخالفت‌ها و یا موافقت‌های عجیبی را از نمایندگانی شاهد بودیم که منصوب به یک جریان هستند، ولی واقعا نمی‌توان این را پای دیدگاه جریانی اش گذاشت، زیرا این‌ها صرفا براساس قرعه کشی اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
درود بر مردان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
کابینه سیزدهم مختص به یک وحزب وجریان خاصی نیست بله معلومه چقدر اصلاح طلبان داخل کابینه هستند