مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: فضای تبلیغی استان باید در خدمت ترویج واجباتی همچون زکات باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه زکات جنوب استان کرمان با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان، مسئول زکات عنبرآباد و مدیران ادارات تبلیغات جنوب استان کرمان امروز در فرمانداری شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در این جلسه، گفت: زکات تنها مربوط به دین اسلام نیست؛ بلکه در ادیان قبل از اسلام نیز این موضوع مطرح بوده، به طوری که حضرت موسی به قوم بنی اسرائیل توصیه می‌کردند که نماز به پا کنند و زکات بپردازند.

او پرداخت زکات را از ویژگی مؤمنان عنوان کرد و افزود: پیامبر اسلام (ص) در رابطه با اهمیت زکات می‌فرمایند "‌ای مردم زکات مال خود را بپردازید که هرکس زکات نپردازد برای او نماز، حج و جهادی نیست"، بر همین اساس از همه ائمه در مورد اهمیت زکات روایت وجود دارد.

حجت‌الاسلام حقانی با اشاره به اینکه رسالت طلبگی تلاش برای رساندن حرف دین به نحو احسن به مردم است، تصریح کرد: چنانچه مردم به خمس و زکات مال توجه و واجب مالی خود را پرداخت کنند، امروز شاهد شکاف بین فقیر و غنی نخواهیم بود و آسیب‌های اجتماعی ایجاد نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه پرداخت زکات برای رفع فقر و محرومیت زدایی در استان نقش بسزایی دارد، گفت: چنانچه مشکلات مناطق محروم و دور دست اطلاع‌رسانی شوند، می‌توان از وجوهات حاصل از زکات در مناطق محروم و دور دست اقدامات بهداشتی، خدماتی انجام شود.

او با اعلام اینکه در کار تشکیلاتی باید قوی عمل کنیم، افزود: فضای تبلیغی استان باید در خدمت ترویج واجباتی همچون زکات باشد.

حجت‌الاسلام حقانی کار تشکیلاتی را از مهم‌ترین کار‌ها دانست و تصریح کرد: در کار تشکیلاتی و ابتکارات جدید در امر جمع آوری زکات، ضعف‌هایی وجود دارد که با برنامه ریزی دقیق مرتفع خواهد شد.

حجت معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمان نیز در جلسه ستاد زکات جنوب استان گفت: متاسفانه امسال۸۰ درصد محصول خرما مورد آفت‌های مختلف و طوفان‌های شدید قرار گرفت که همین معضل باعث افت پرداخت زکات در شهرستان‌های جنوب استان شد.

او افزود: سطح زیر کشت خرما در عنبرآباد ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ظرفیت بسیار بالایی برای زکات و خرج در خود شهرستان است.

حجت تصریح کرد: از ظرفیت بسیج، مراکز نیکوکاری و روحانیون طرح هجرت در جمع آوری زکات باید استفاده شود.

او با بیان اینکه شفاعت زکات در فردای قیامت برای انسان کارآمد است، اظهار داشت: کار احیای زکات باید نو، بروز و مورد نیاز جامعه باشد.

حجت افزود: تجربه ثابت کرده پرداخت زکات بلا را دور و برکات را زیاد می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار