رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: داشتن ۱۵ شهید ترور نشان می‌دهد که این استان از دیرباز زخم خورده این پدیده شوم بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر سومین یادواره ۱۵ شهید ترور استان بوشهر عنوان کرد: این استان از دیرباز زخم خورده این پدیده شوم است. برای مثال دشمن وقتی توان مقابله رو در رو را با شهید رئیسعلی دلواری سردار بزرگ مبارزه با استعمار انگلیس، نداشت از روش ترور استفاده کرد و او را به شهادت رساند.

او افزود: حجت الاسلام شیخ ابوتراب عاشوری علمدار مبارزات انقلابی در استان بوشهر نیز به دست دشمنان انقلاب ترور شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: دشمن ترسو در حقیقت با استفاده از ترور از پشت خنجر می‌زند به نحوی که دستور ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را که کسی در میدان نبرد نمی‌توانست با او مقابله کند، رئیس جمهوری کشوری که به تعبیر خودشان یک ابرقدرت است به صورت مستقیم صادر می‌کند.

جمالی با گرامیداشت یاد شهدای دولت، فلسفه نام‌گذاری ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر را به عنوان هفته دولت، زنده ماندن شاخص‌های فکری، رفتاری و شخصیتی آن دو شهید عنوان کرد و گفت: آن چیزی که باعث شد شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای ترور مظلومانه به شهادت برسند اعتقاد آن‌ها به اصل ولایت است.

او درباره نوع نگاه به مقوله حکومت، سیاست و دین در قبل و بعد از انقلاب، بیان کرد: در قبل و بعد از انقلاب برخی افرادی معتقد بودند دین از سیاست و حکومت‌داری جدا است و ربطی به هم ندارند و بعد‌ها که متوجه شدند این عقیده مبنای فکری ندارد هرچند اصراری بر عقیده خود نداشتند، اما در عمل می‌دیدیم دین را در حوزه‌های مختلف دخالت نمی‌دادند.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: گروه دیگر کسانی بودند که دین در کنار حکومت را می‌پذیرفتند، اما نکته ظریف این است که آیا این ارتباط بنا به مصلحت اندیشی است و یا با محوریت ولایت مطرح می‌شود.

جمالی عنوان کرد: اختلاف سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با انقلاب بر سر دین و حکومت نبود بلکه بر سر این بود که چه کسی تشخیص بدهد، حضرت امام خمینی (ره) و یا خودشان، که همین باعث انحراف آن‌ها و به جاماندن ۱۶ هزار شهید شد.

او شهدای ترور را نماد عینی اعتقاد به همراهی دیانت و سیاست با محوریت ولایت دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر همچنین تاکید کرد: با برگزاری یادواره‌های شهدا نباید اجازه دهیم غبار فراموشی بر نام و رسم شهدا بنشیند. نباید اجازه دهیم جای جلاد و شهید عوض شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.