رسانه‌ی آمریکایی اعلام کرد در‌های فرودگاه کابل بسته شده و واشنگتن گزارش‌های موثقی از حملات احتمالی تروریست‌ها دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شبکه‌ای بی سی آمریکا اعلام کرد واشنگتن تمام ۲۸۰۰ کارمند افغانستانی خود در سفارت کابل را به همراه خانواده‌های شان از افغانستان تخلیه کرده است.

این شبکه در ادامه افزود: دیپلمات‌های آمریکایی همزمان با کاهش حضور نظامیان، فرودگاه کابل را ترک خواهند کرد.

شبکه‌ ای بی سی در پایان هم اضافه کرد: در‌های فرودگاه کابل بسته شده و واشنگتن گزارش‌های موثقی از حملات احتمالی تروریست‌های داعش دریافت کرده است.

پیش از این هم یک مقام امنیتی غربی در کابل اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی در مرحله نهایی تخلیه نیرو‌های نظامی خود از افغانستان هستند و بیش از هزار غیرنظامی ممکن است به پرواز نرسند.

این مقام امنیتی غربی که نخواست نامش فاش شود، امروز (یک‌شنبه) در مصاحبه با رویترز گفت: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه غیرنظامیان خارجی و کسانی که در معرض خطر هستند، امروز از کابل خارج می‌شوند. پس از بررسی‌های لازم، نیرو‌ها پرواز خود را آغاز می‌کنند. اما باید بگویم ممکن است نتوانیم تمامی کسانی که در طول این مدت با ما همکاری داشتند را از افغانستان خارج کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
آمریکاهای با نقشه افغانستان تخلیه کردند تا داعش بیاد قتل و غارت کنه بگه ببینید من دارم امنیت برقرار میکنم در صورتی که خودش از داعش حمایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
به این مسگن خروج خفت بار 13 تفنگدارتونم کشته شدند و دارید فرار می کنید
آخرین اخبار