بنابر اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا وزرای خارجه این کشور و انگلیس پس از یک سری انفجار‌های مرگبار در نزدیکی فرودگاه کابل، تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور و دومینیک راب، همتای انگلیسی او، در مورد اقدامات مشترک ضد تروریستی پس از یک سری انفجار‌های مرگبار در نزدیکی فرودگاه کابل، تلفنی گفتگو کردند.

پرایس گفت: "وزیر امور خارجه آنتونی جی بلینکن پس از حمله تروریستی وحشتناک در کابل با دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس صحبت کرد. آن‌ها بر اهمیت ادامه همکاری‌های نزدیک ضد تروریسم توافق کردند.

وی افزود: "آن‌ها همچنین در مورد مشارکت بین المللی در مورد آینده افغانستان بحث کردند. "

دیروز پنجشنبه، دست کم چهار انفجار فرودگاه کابل و حومه آن را هدف قرار داد. گروه تروریستی داعش-خراسان مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

وال استریت ژورنال اعلام کرد تلفات سلسله حملات انتحاری در نزدیکی فرودگاه حامد کرزی کابل به ۱۰۳ تن از جمله ۹۰ شهروند افغانستانی و ۱۳ نظامی (تروریست) آمریکایی افزایش یافت. یک مقام مسئول طالبان افغانستان نیز اعلام کرد دست کم ۲۸ عضو این جنبش در دو حمله خونباری که روز پنج شنبه خارج از فرودگاه کابل رخ داد، کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
(((((((((((((شده حکایت کاسه از آش داغ تر... )))))))))))))))))

بابا آخه به شماها چه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هر مملکتی صاحب داره ...

*** و اصلا" حتی ، چنین رفتارهایی هم عین تجاوز به خاک آن کشور است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"" برید خونتون..! ""
آخرین اخبار